Zacznij pływać. Rozbudujesz swoje mięśnie i wyrzeźbisz sylwetkę

2019-01-14
Zacznij pływać. Rozbudujesz swoje mięśnie i wyrzeźbisz sylwetkę
Pływanie pomaga rozbudować mięśnie i wyrzeźbić sylwetkę

Jak skutecznie zwiększyć wydolność i pojemność płuc, a przy tym wyrzeźbić sylwetkę? Zacznij pływać! Wizyta na basenie to znakomite uzupełnienie dla treningu siłowego. Regularne pływanie ma również lepszy wpływ na nasze samopoczucie, pomaga się zrelaksować i w dodatku korzystnie wpływa na nasze mięśnie, pozwalając zmniejszyć ich napięcie.

1. Pływanie ma wiele zalet
2. Pływaj, a rozbudujesz swoje mięśnie
3. Pamiętajmy o rozgrzewce przed pływaniem
4. Mocny grzbiet i nogi
5. Większa klatka piersiowa
6. Silne ramiona
7. Pływanie a suplementy
8. Napoje izotoniczne i żele energetyczne
9. Kreatyna, białko, aminokwasy

Pływanie ma wiele zalet

Kto nie lubi pływać? Pływanie to znakomita forma relaksu, z której korzystać możemy cały rok. O ile tylko wykupimy karnet na basen. W lecie możliwości do pływania mamy więcej. Doskonała pogoda, lejący się z nieba żar i ogrzana woda skłaniają nas do częstych wypadów nad jezioro, rzekę czy nad morze. Nie wspominając już o kompleksach basenowych, gdzie możemy poszaleć ze znajomymi na szybkich, wodnych zjeżdżalniach.

Pływanie ma wiele zalet. To znakomita forma aktywności fizycznej, która doskonale relaksuje. To niezwykle ważne, szczególnie w obecnych czasach, w których tempo naszego życia bardzo wzrosło. Więcej pracujemy, co ma przełożenie na nasze przemęczenie, zarówno to fizyczne, jak i psychiczne. Częściej zatem jesteśmy podatni na sytuacje stresowe, co w efekcie może odbić się na naszej formie, wydajności i codziennym funkcjonowaniu.

Pływaj, a rozbudujesz swoje mięśnie 

Pływanie, jak każda aktywność fizyczna, pomaga się odstresować. Doskonale wpływa również na rozwój naszej sylwetki. Pływając poprawiamy nie tylko swoją wydolność, ale i wytrzymałość naszego organizmu. Pływając uczymy się prawidłowo oddychać podczas treningu. To niezwykle istotna sprawa, która może mieć korzystny wpływ na nasze efekty treningowe podczas ćwiczeń siłowych. Przykładowo, prawidłowy oddech w trakcie wyciskania sztangi pozwala maksymalnie natlenić mięśnie oraz pozbyć się dwutlenku węgla. Przekłada się to na lepszą pracę mięśni i redukcję zmęczenia zarówno podczas treningu, jak po jego zakończeniu.

Pływanie to forma relaksu

Pływając rozwijamy swoje mięśnie i zmniejszamy ich napięcie. To znakomita forma relaksu, która pozwala nam wyrzeźbić sylwetkę, a przy tym także zyskać na sile. Nie wspominając o tym, że pływanie pomaga wrócić nam do formy po przebytych różnego rodzaju kontuzjach, np. naderwaniach mięśni czy schorzeniach kręgosłupa.
Do pływania angażujemy wszystkie partie mięśniowe. Gdy płyniemy pracują mięśnie głębokie i powierzchowne grzbietu, bicepsy i tricepsy, mięśnie skośne i proste brzucha, mięśnie czworogłowe i dwugłowe uda, a także mięśnie trójgłowe łydki. Pływanie jest więc znakomitą formą treningu cardio, dzięki której spalimy kalorie, również te nadprogramowe, w efekcie pozwoli to szybciej zredukować tkankę tłuszczową i pozbyć się zbędnych kilogramów.

Pamiętajmy o rozgrzewce przed pływaniem

Zanim zaczniemy pokonywać kolejne długości na basenie musimy odpowiednio się rozgrzać. Rozgrzewka jest niezwykle ważna, bez względu na rodzaj uprawianej przez nas dyscypliny sportu. Odpowiednie przygotowanie i rozciągnięcie mięśni pozwoli zmniejszyć ryzyko odniesienia kontuzji. W dodatku pozytywnie wpłynie na efekty późniejszego treningu i regeneracji mięśni po wysiłku.

Jak już wspominaliśmy, pływając angażujemy wszystkie mięśnie. To zatem doskonała forma i zarazem uzupełnienie do treningu siłowego, pozwalająca jeszcze lepiej rozbudować naszą sylwetkę.

Mocny grzbiet i nogi

Znakomitym dodatkiem do treningu pleców w siłowni będzie zatem pływanie stylem grzbietowym – na plecach. Wówczas angażujemy głównie mięśnie piersiowe i najszerszy grzbietu oraz naramienne, bicepsy oraz tricepsy. Ponadto pracują też mięśnie naszych nóg. Dokładnie: mięśnie pośladkowe, czworogłowe uda i mięśnie z grupy kulszowo-goleniowej (mięsień półścięgnisty i półbłoniasty oraz dwugłowy uda) oraz mięśnie trójgłowe łydki, strzałkowe, zginacze palców i palucha.
Pływanie stylem grzbietowym pozwala lepiej rozwinąć mięśnie grzbietu i znakomicie działa na nasz kręgosłup. To idealne wręcz ćwiczenie dla osób z wadami kręgosłupa, często polecane przez fizjoterapeutów jako forma terapii ruchowej.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Trening nóg. Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie nóg?
Trening nóg. Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie nóg?

Większa klatka piersiowa

Chcesz rozbudować mięśnie swojej klatki piersiowej, a przy tym spalić sporą ilość kalorii? Zacznij pływać „żabką”. Ten styl znakomicie wpływa na rozwój mięśni klatki piersiowej. To właśnie ruchy ramion, które wykonujemy w wodzie pomagają lepiej rozwinąć się i wzmocnić mięśnie klatki piersiowej. Oprócz tego, przy pływaniu „żabką” pracują również mięśnie nóg, najbardziej wewnętrzna strona ud. Co istotne, pływanie „żabką” rozwija nie tylko mięśnie, ale również pomaga poprawić naszą wydolność, ponieważ korzystnie wpływa na zwiększenie objętości płuc. Głównie dlatego, że w trakcie zanurzania nabieramy dużą ilość powietrza i wykonujemy szybkie ruchy.

Silne ramiona

Wzmocnić mięśnie ramion i grzbietu pomoże pływanie popularnym „kraulem”. W tym pływackim stylu to właśnie praca ramion, barków oraz nóg sprawia, że możemy płynąć szybciej, nie tracąc zbyt dużej ilości energii. Pływanie „kraulem” pomaga wyrzeźbić nie tylko ramiona, ale także całą sylwetkę, ponieważ podczas pływania tym stylem angażujemy wiele mięśni. Oprócz ramion i barków pracują mięśnie brzucha (prosty i skośne), mięśnie grzbietu (powierzchniowe i głębokie), mięśnie klatki piersiowej, mięśnie pośladkowe, mięśnie bioder, mięśnie nóg (czworogłowe, dwugłowe, łydki) oraz mięśnie szyi.

Pływanie a suplementy

Osoby aktywne fizycznie, bez względu na to, jaki rodzaj aktywności sportowej uprawiają, nie powinny zapominać o odpowiednio zbilansowanej diecie i suplementacji będącej jej cennym, wartościowym i zarazem kluczowym dodatkiem. Jakie suplementy stosować, gdy regularnie pływamy?

Napoje izotoniczne i żele energetyczne

Warto zaopatrzyć się w doskonale nawadniające nasz organizm izotoniki. W tym wypadku świetną opcją będzie zakup Iso Plus – napoju izotonicznego od firmy Olimp, który maksymalnie nawodni organizm, przywracając mu równowagę wodno-elektrolitową.

W dyscyplinach wytrzymałościowych, do których zalicza się pływanie, zaleca się również stosowanie żeli energetycznych. Jak np. Stand By Recovery Gel czy Fire Start Energy Gel od firmy Olimp. Pierwszy z nich stanowi doskonałe źródło energii. To aż 45g czystych węglowodanów pochodzących z pięciu źródeł o odmiennej kinetyce wchłaniania, dzięki którym łatwiej nam będzie odbudować zasoby glikogenu mięśniowego. Stosując Stand By Recovery Żel dostarczamy również cennego białka, aminokwasów BCAA i wartościowych witamin i minerałów, jak choćby korzystnie wpływający na mięśnie magnez czy pomagająca opóźnić zmęczenie witamina B6.

Pływanie a suplementy

Doskonałe, skoncentrowane źródło energii dla osób aktywnych to również Fire Start Energy Gel. Bogaty skład preparatu o dwóch pysznych smakach (pomarańczy i wiśni) pozwala dostarczyć nie tylko wspomniane węglowodany, ale również inne cenne składniki, m.in. pomagającą w spaleniu tkanki tłuszczowej l-karnitynę, pozwalającą opóźnić efekt zmęczenia beta-alaninę czy pobudzającą taurynę i kofeinę.

Kreatyna, białko, aminokwasy

Pływając nie można zapomnieć o suplementacji kreatyną, której stosowanie w dawce 3g dziennie pozwala zwiększyć wydolność fizyczną w przypadku krótkich następujących po sobie ćwiczeń fizycznych. Produktem godnym polecenia będzie tutaj monohydrat kreatyny Creatine Monohydrate Powder czy tańszy, ale również doskonały jakościowo kreatynowy produkt DNA MONO. Oba preparaty występują w formie proszku, którego już jedna dawka pozwala uzupełnić dietę w znakomicie rozpuszczalny i wysoko przyswajalny monohydrat kreatyny.

Cennym wsparciem pływaków okaże się również suplementacja odżywkami białkowymi i aminokwasami. Jaką odżywkę białkową wybrać? Idealnie sprawdzi się Whey Protein Complex będący kompozycją wysokiej jakości ultrafiltrowanego koncentratu i izolatu białek serwatkowych. Odżywka białkowa od firmy Olimp posiada również bogaty aminogram, co czyni ją jeszcze bardziej wartościową w przypadku budowania masy mięśniowej i jej utrzymania.

Potężną dawkę aminokwasów BCAA zawiera natomiast produkt BCAA 1100 Mega Caps w postaci łatwo przyswajalnych kapsułek. Stosując ten preparat prościej nam będzie m.in. opóźnić efekt zmęczenia i zregenerować mięśnie po intensywnym wysiłku.

Pamiętaj! Decydując się na suplementację, korzystaj z produktów najlepszych producentów. Uważnie czytaj etykiety i stawiaj na sprawdzone, bezpieczne preparaty. Taki może pochwalić się firma Olimp, produkująca suplementy diety z wysokiej jakości składników przebadanych w warunkach farmaceutycznych. Stanowi to gwarancję ich bezpieczeństwa, dzięki czemu stosowanie ich zgodnie z zaleceniami nie powoduje skutków ubocznych.  
Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel