Trening interwałowy doskonałym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej

2019-02-13
Trening interwałowy doskonałym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej
Trening interwałowy

Redukcja tkanki tłuszczowej to dla wielu osób temat nie do przeskoczenia. Widząc brak efektów szybko się zniechęcamy i odpuszczamy odchudzanie. Problem często tkwi w naszej psychice, ale też w zbilansowanej diecie, odpowiednim doborze suplementów oraz intensywności i rodzaju aktywności fizycznej jaką wykonujemy. Doskonałym rozwiązaniem poprawiającym efekty przeprowadzonej redukcji tłuszczu jest trening interwałowy. Sprawdźcie co to za trening oraz jakie są jego zalety.

1. Trening interwałowy – co to jest?
2. Ile powinien trwać trening interwałowy?
3. Trening interwałowy – bieganie, jazda na rowerze, skakanie na skakance, itp.
4. Trening interwałowy, a redukcja tkanki tłuszczowej
5. Jakie efekty przynosi trening interwałowy?
6. Trening interwałowy – suplementacja
7. Trening interwałowy, a spalacze tłuszczu
8. Trening interwałowy – carbo, kreatyna, aminokwasy BCAA
9. Trening interwałowy – nawadniaj organizm
10. Interwały, a ochrona stawów

Trening interwałowy – co to jest?

Trening interwałowy jest o wiele bardziej efektywny w procesie redukcji tkanki tłuszczowej niż np. ćwiczenia aerobowe. Interwały to nic innego jak zmiana intensywności poszczególnych ćwiczeń. W treningu interwałowym intensywne, krótkie sesje przeplatamy z treningiem o niższej intensywności w dłuższym czasie.

Ile powinien trwać trening interwałowy?

Nie mniej niż 20 minut, nie więcej niż 40 minut. To optymalny czas trwania aktywności fizycznej, która pozwoli nie tylko skutecznie walczyć z nadprogramowymi kilogramami, ale także poprawi naszą wydolność i sprawność organizmu.

Trening interwałowy obejmuje:
  • rozgrzewkę – ok. 5 minut
  • interwały – maks. 25 min.
  • fazę schładzania – ok. 7 minut
  • fazę rozciągania – ok. 5 minut 
Interwały zaleca się wykonywać 3 razy w tygodniu. Najlepiej, gdyby przerwa pomiędzy kolejnymi treningami wynosiła od 24 do 48 godzin. Wówczas nasz organizm i mięśnie optymalnie się zregenerują, co pozwoli nam przystąpić do kolejnej sesji treningowej maksymalnie wypoczętym. Pamiętajmy też, aby treningu interwałowego nie wykonywać wraz z treningiem kardio lub ćwiczeniami na siłowni. Interwały powinny być wykonywane dzień po lub dzień przed wspomnianymi treningami, wtedy nasz organizm będzie dostatecznie zregenerowany, by przystąpić do kolejnego wysiłku fizycznego.

Trening interwałowy powinien trwać od 20 do 40 minut.

Przed treningiem interwałowym (ok. 1,5 godziny) postarajmy się zjeść wysokobiałkowy posiłek. Może to być np. proteinowy shake – Whey Protein Complex 100% od firmy Olimp, dzięki któremu szybko i efektywnie dostarczymy do naszych mięśni cenne białko przyczyniające się do rozwoju masy mięśniowej i pomagające w jej utrzymaniu.

Trening interwałowy – bieganie, jazda na rowerze, skakanie na skakance, itp.

Interwały możemy wykonywać na różne sposoby. Jedni lubią biegać zarówno w plenerze jak i na bieżni, inni jeździć na rowerze lub rowerku stacjonarnym, część natomiast skakać na skakance. Przykładem treningu interwałowego jest również robienie pompek, przysiady czy orbitrek. Dla chcącego nic trudnego. Wybieramy więc określoną aktywność i działamy.

Opcji jest naprawdę wiele. Przykładowo, gdy decydujemy się na trening interwałowy na rowerze stacjonarnym możemy:
  • 2-3 minuty jechać na wysokiej intensywności, a następnie 4-5 minut zmniejszyć intensywność. Takie interwały przeplatać ze sobą ok. 25 minut 
  • osoby bardziej zaawansowane mogą wydłużyć czasy intensywnego wysiłku kosztem pracy na niższej intensywności. Pozwala to jeszcze lepiej zredukować tkankę tłuszczową i poprawić wydolność oraz wytrzymałość 
Możemy też wykonywać interwały beztlenowe. To opcja o wysokiej intensywności dla naprawdę już doświadczonych sportowców. Przykładem takiego treningu jest 30 sekundowy sprint wykonywany na 90 procent maksymalnego tętna, a następnie chód lub trucht, który wykonujemy minutę.

Trening interwałowy, a redukcja tkanki tłuszczowej

Interwały są najlepszą opcją, gdy chcemy w stosunkowo krótkim czasie zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej. Oczywiście w procesie odchudzania ważne jest, aby nie tylko trenować, ale przede wszystkim dobrze się odżywiać i stosować odpowiednią i zarazem bezpieczną suplementację. To kluczowe czynniki, pozwalające na skuteczne odchudzanie i pozbycie się kilku zbędnych kilogramów.

Trening interwałowy jest o wiele bardziej skuteczny od treningu aerobowego lub treningu cardio. A to za sprawą jego większej intensywności, co powoduje, że nasz organizm po takim wysiłku potrzebuje sporej ilości tlenu, dzięki któremu szybciej regenerują się nasze mięśnie. Co więcej, energia, której potrzebuje tlen pobierana jest z tłuszczu, co przekłada się na efektywniejsze spalenie tkanki tłuszczowej po zakończonym wysiłku fizycznym.

Jakie efekty przynosi trening interwałowy?

  • pozwala szybciej niż w przypadku treningu aerobowego spalić tkankę tłuszczową
  • poprawia wydolność tlenową
  • poprawia kondycję organizmu, co może prowadzić również do ograniczenia występowania ryzyka związanego z różnego rodzaju chorobami, np. otyłością czy nadwagą 

Trening interwałowy – suplementacja

Intensywność interwałów wymaga sporego wysiłku dla naszego organizmu. Warto więc sięgnąć po suplementy diety, które pozwolą odpowiednio nawodnić nasz organizm, uzupełnić niedobór witamin i minerałów, dodadzą energii i siły, zabezpieczą nasze stawy oraz w przypadku wspomnianej redukcji, pomogą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Trening interwałowy, a spalacze tłuszczu

W przypadku spalaczy tłuszczu wysokiej jakości preparatem pomagającym w odchudzaniu będzie Thermo Speed Hardcore w kapsułkach. Specjaliści firmy Olimp Laboratories przy użyciu innowacyjnej technologii produkcji oparli skład suplementu na bazie naturalnych, a więc bezpiecznych w stosowaniu, ekstraktów roślinnych przyczyniających się m.in. do redukcji tkanki tłuszczowej, pomagających kontrolować masę ciała oraz przyspieszających metabolizm.

Dla osób ceniących sobie inną niż kapsułki formę stosowania, stworzono produkt w formie proszku – L-Carnitine Xplode Powder w dwóch orzeźwiających smakach pomarańczy lub wiśni. Preparat w składzie zawiera wysoko przyswajalny winian L-karnityny, w tym L-karnitynę, która ułatwia transport kwasów tłuszczowych do centrów energetycznych komórek, gdzie następnie są one spalane, a energia z nich pozyskana może być wykorzystana podczas treningu. Spalacz tłuszczu uzupełniono o magnez i witaminę B6, które m.in. pomagają ograniczyć odczuwalne zmęczenie w trakcie wysiłku.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Skuteczne odchudzanie? Oto spalacze tłuszczu dla kobiet, które pomogą w uzyskaniu pięknej i smukłej sylwetki
Skuteczne odchudzanie? Oto spalacze tłuszczu dla kobiet, które pomogą w uzyskaniu pięknej i smukłej sylwetki

L-karnitynę możemy również dostarczyć w płynie, w postaci wygodnych w użyciu shotów – L-Carnitine 3000 Extreme Shot. To znakomite rozwiązanie, które pozwala suplement diety mieć zawsze przy sobie i użyć w dowolnym momencie.

Trening interwałowy – carbo, kreatyna, aminokwasy BCAA

Interwały wiążą się z dużą intensywnością, a więc dużym wydatkiem energetycznym. Jak skutecznie wzmocnić nasz organizm przed treningiem interwałowym, by mieć wystarczająco dużo energii do ćwiczeń? Rozwiązaniem będzie stosowanie odżywek typu carbo, pozwalających dostarczyć optymalną dawkę węglowodanów. Takim produktem jest m.in. Carbonox od firmy Olimp, o bogatym składzie, zawierającym nie tylko wspomniane „węgle”, ale również witaminy i minerały, które podczas intensywnego wysiłku szybko tracimy.

W przypadku treningu interwałowego zaleca się również suplementację kreatyną, której stosowanie 3g dziennie pozwala zwiększyć wydolność fizyczną w przypadku krótkich, następujących po sobie sesji treningowych [Kreatyna przed czy po treningu – dowiedz się więcej].

Sięgając po kreatynę, ale też po aminokwasy BCAA (np. BCAA Xplode Powder) łatwiej będzie nam też zregenerować organizm. To niezwykle istotne, ponieważ tylko odpowiednio wypoczęte mięśnie pozwalają na jeszcze lepsze efekty.

Trening interwałowy – nawadniaj organizm

W suplementacji okołotreningowej nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Produktem, który skutecznie pomoże przywrócić w naszym organizmie równowagę wodno-elektrolitową będzie Iso Plus od firmy Olimp. Bogaty w witaminy i składniki mineralne izotonik z powodzeniem stosowany jest przez sportowców różnych dyscyplin, w związku z tym znakomicie sprawdzi się również podczas treningu interwałowego.

Interwały, a ochrona stawów

Tak jak przy każdym treningu, tak również w przypadku interwałów, osoby aktywne fizycznie powinny zadbać o swoje stawy, które podczas ćwiczeń poddawane są większym bądź mniejszym obciążeniom. Wysokiej jakości preparatem pozwalającym poprawić kondycję naszego aparatu ruchu oraz wzmocnić chrząstki stawowe jest Flex Power. Jego skład oparto o kluczowy, w przypadku suplementów diety na stawy kolagen o wysokiej przyswajalności, dzięki któremu łatwiej będzie nam zregenerować stawy i zminimalizować ich bolesność.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel