Trening Cardio – czym jest, dla kogo i kiedy ćwiczyć?

2018-10-01
Trening Cardio – czym jest, dla kogo i kiedy ćwiczyć?

Trening cardio czym jest, dla kogo i kiedy ćwiczyć?
„Trening cardio”, „Dla kogo trening cardio?”, „Kiedy robić cardio?” to często zadawane pytania przez osoby chcące zbudować wymarzoną sylwetkę, spalić zbędną tkankę tłuszczową i odsłonić mięśnie. Trening cardio to również doskonała forma poprawiająca naszą ogólną wydolność. Sprawdź, czym dokładnie jest, kiedy go stosować i kto powinien uwzględnić go w swoim planie treningowym.

1. Czym jest trening cardio?
2. Dla kogo trening cardio?
3. Kiedy wykonywać trening cardio?
4. Intensywność treningu cardio
5. Trening cardio. Nie zapomnij o diecie i suplementacji

Czym jest trening cardio?

Trening cardio to nic innego, jak trening wytrzymałościowy, tlenowy, dzięki któremu nie tylko podniesiemy tempo przemiany materii, ale także przyspieszymy proces spalania zbędnej tkanki tłuszczowej i poprawimy wydolność naszego organizmu.

Jaki trening cardio stosować? Do wyboru mamy kilka opcji. Możemy biegać na bieżni oraz na orbitreku, jeździć na rowerze stacjonarnym lub skakać na skakance. Dobrym rozwiązaniem będzie również stepper czy szybki trucht.

Trening cardio w siłowni lub na świeżym powietrzu

A co, jeśli nie chcemy bądź wstydzimy się chodzić i ćwiczyć na siłowni? Wówczas trening cardio możemy wykonywać na świeżym powietrzu. Nikt przecież nie zabroni wybrać się na rower czy pobiegać.

Warto jednak pamiętać, aby na początku nie narzuć sobie zbyt dużego tempa. Nasz organizm musi się przystosować do treningu cardio, by przyniósł on w niedługim czasie pozytywne efekty. Dlatego dla początkujących poleca się rower stacjonarny lub bieganie na bieżni. Najlepiej w jednym, stałym tempie. Osoby bardziej zaawansowane mogą stosować tzw. interwały, polegające na zmianie intensywności ćwiczeń. Skuteczność takiego treningu jest większa niż treningu cardio w stałym tempie, ale taki trening rzecz jasna jest o wiele trudniejszy.

Dla kogo trening cardio?

Dla każdego. Mogą go wykonywać osoby pragnące pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej oraz osoby chcące poprawić ogólną kondycję swojego organizmu. Osoby z dużą nadwagą przed rozpoczęciem treningów aerobowych powinny zasięgnąć opinii wykwalifikowanego trenera. Zbyt duża masa może bowiem bardzo obciążać stawy, co łatwy sposób może doprowadzić do ich uszkodzenia oraz kontuzji. Dlatego warto, aby wcześniej nieco zbić wagę, poprzez odpowiednio dobraną przez dietetyka dietę i suplementację.

RANKING SPALACZY TŁUSZCZU 2018 - SPRAWDŹ!

Dla kogo trening cardio nie jest wskazany? Z treningu cardio powinny zrezygnować osoby mające poważne problemy m.in. z układem krążenia, sercem czy cierpiący na nadciśnienie. Zdrowie i życie jest najważniejsze, warto więc wcześniej skonsultować się z lekarzem lub trenerem fitness. U specjalisty dowiemy się czy możemy wykonywać ćwiczenia aerobowe, a jeśli już to jaki mają mieć one charakter.

Kiedy wykonywać trening cardio?

Wiele osób zadaje to pytanie. Trening cardio najlepiej wykonywać przed śniadaniem (na czczo) lub od razu po treningu, ewentualnie wieczorem, minimum godzinę przed ostatnim posiłkiem.

Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji danego organizmu. Przed śniadaniem trening cardio ma sens, ponieważ poziom cukru (glukozy) po nocy w naszym organizmie jest niski. Efektywniej wówczas spalane są wolne kwasy tłuszczowe.

Kiedy robić trening cardio?

Cardio można wykonywać również po treningu siłowym. To warunki podobne do tych, które występują rano, po regeneracyjnym śnie. Należy jednak pamiętać, aby tuż po treningu siłowym, a przed treningiem cardio nie przyjmować węglowodanów prostych (np. biały ryż), podnoszących poziom cukru we krwi, co zaburza proces spalania tkanki tłuszczowej.

Jeśli robimy trening cardio wieczorem to pamiętać musimy, aby sesję wykonać co najmniej godzinę przed ostatnim posiłkiem. Należy przy tym pamiętać, by nie dostarczyć po takim treningu węglowodanów.
Dlaczego? Ponieważ nie wzrośnie wówczas poziom insuliny, zmniejszą się zapasy glikogenu i zwiększy poziom hormonu wzrostu pomagającego w regeneracji i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Intensywność treningu cardio

To kolejna, ważna sprawa. Ile razy w tygodniu robić trening cardio? Najlepiej każdego dnia, ale minimum to trzy dni w tygodniu. Każdy trening powinien być nie krótszy niż 30 minut. Efekty przyniesie trening cardio o intensywności 60-70% maksymalnego tętna. Osoby początkujące powinny zacząć właśnie od takiego treningu, w którym wartość tętna maksymalnego sięga 60%. Warto więc zaopatrzyć się do dobrej jakości pulsometr. Z czasem, gdy poprawimy swoją wydolność, możemy zwiększać czas poszczególnych sesji treningu aerobowego.

Trening cardio. Nie zapomnij o diecie i suplementacji

Trening cardio jest kluczowy w przypadku, gdy chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów i przysłowiowej „opony” z brzucha. Samo jeżdżenie na rowerze stacjonarnym czy bieganie po bieżni nie da jednak takiego efektu, jak połączenie treningów aerobowych z dobrze zbilansowaną dietą i odpowiednio dobraną, bezpieczną suplementacją. Warto więc zwrócić uwagę na te aspekty, kiedy decydujemy się na walkę z podskórnym tłuszczem.
Stawiaj więc na sprawdzonych, profesjonalnych dietetyków i trenerów personalnych, którzy pomogą dobrać optymalne produkty. Pamiętaj o nawodnieniu organizmu w trakcie treningu. Doskonałym wsparciem będzie tutaj m.in. izotonik Iso Plus firmy Olimp, w którego składzie zastosowano m.in. L-karnitynę i L-glutaminę, substancje wspomagające organizm podczas długotrwałego wysiłku fizycznego oraz cenne witaminy, jakie tracimy podczas intensywnego treningu.

Trening cardio, dieta i suplementy

Śmiało można też stosować spalacze tłuszczu. Godnym polecenia suplementem diety, z którym łatwiej osiągniemy cel i przyspieszymy redukcję tkanki tłuszczowej będzie Sculptify marki Results. Suplement diety jest zaawansowanym połączeniem choliny, ekstraktów roślinnych, kofeiny, L-tyrozyny i chromu, które pomogą wzmocnić metabolizm podczas redukcji tkanki tłuszczowej.

Świetnym rozwiązaniem będą również D.N.A. 6 Shred czy D.N.A. Carni-Tea marki D.N.A. Your Supps. Pierwszy z nich jest kompleksem starannie dobranych składników, w tym m.in. ekstraktu z lipy i kofeiny, których zadaniem jest pomoc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Przyspieszyć metabolizm pomoże też wspomniany D.N.A. Carni-Tea zawierający m.in. L-karnitynę i ekstrakt z zielonej herbaty. To doskonały suplement diety o bogatym składzie przy relatywnie niskiej cenie. W dodatku można go stosować również przed snem. Każdy z wyżej wymienionych preparatów jest bezpieczny w stosowaniu, czego gwarancją jest produkcja w warunkach farmaceutycznych. Walczysz z tłuszczem?

Trening cardio, dieta i suplementy to klucz, by pozbyć się zbędnych kilogramów. Nie zwlekaj! Zacznij już dziś!
Pokaż więcej wpisów z Październik 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel