Skuteczne odchudzanie. Jak uniknąć efektu jojo?

2019-04-10
Skuteczne odchudzanie. Jak uniknąć efektu jojo?Skuteczne odchudzanie. Jak uniknąć efektu jojo?

Skuteczne odchudzanie bez efektu jojo? Tak to możliwe, o ile tylko będziemy stosować się do kilku kluczowych zasad. Dowiedz się czym jest efekt jojo, jakie są przyczyny jego powstawania. Sprawdź też, jak uniknąć efektu jojo i cieszyć się zdrową, wymodelowaną sylwetką.

1. Efekt jojo – co to jest?
2. Jakie są przyczyny efektu jojo?
3. Efekt jojo, a złe nawyki żywieniowe
4. Efekt jojo, a aktywność fizyczna
5. Efekt jojo, a zła dieta
6. Jak uniknąć efektu jojo?

Efekt jojo – co to jest?

Efekt jojo – to pojęcie, z którym zetknęło się wiele osób próbujących skutecznie zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. Odchudzanie nie je jest łatwe. To długotrwały proces, który wymaga poświęcenia, motywacji, cierpliwości i przestrzegania zasad żywieniowych nakreślonych przez profesjonalnych dietetyków. Gdy do odpowiednio zbilansowanej diety dołożymy jeszcze właściwą, bezpieczną suplementację i trening wówczas łatwiej będzie nam uniknąć efektu jojo.

POLECAMY: Problemy podczas odchudzania. Jak sobie z nimi radzić?
Problemy podczas odchudzania. Jak sobie z nimi radzić?

Czym dokładnie jest efekt jojo? To nic innego jak wahania wagi. Chudniemy, a następnie przybieramy na wadze. Efektu jojo doświadczamy głównie, gdy po restrykcyjnej diecie odchudzającej wracamy do poprzednich, niezdrowych nawyków żywieniowych i przestajemy ćwiczyć. Nagłe zwiększenie kalorii w naszym menu, np. podjadaniem niezdrowych słodyczy, to często praktykowany błąd. Organizm nie jest na to przygotowany. Trudno mu „przepalić” gwałtowną „nadwyżkę” kaloryczną, co w efekcie przejawia się odkładaniem tkanki tłuszczowej, z którą tak uporczywie walczyliśmy w poprzednich miesiącach lub latach.

Jakie są przyczyny efektu jojo?

Często zastanawiasz się, jak uniknąć efektu jojo? By zrobić to skutecznie, musisz najpierw poznać przyczyny występowania tego zjawiska. Pamiętaj o jednym, do diety i odchudzania należy podejść z rozsądkiem. Zrobić to w możliwie najbardziej profesjonalny sposób. Świadomość, a następnie dobrze zbilansowana dieta, niekiedy połączona z suplementacją, którą rozpisze nam specjalista, dietetyk są podstawą skutecznego odchudzania bez późniejszego efektu jojo. W innym przypadku możemy szybko go doświadczyć, co nie tylko może odbić się na zdrowiu, ale i psychice.

Efekt jojo, a złe nawyki żywieniowe

Jedną z głównych przyczyn efektu jojo jest powrót do złych nawyków żywieniowych, które towarzyszyły nam zanim zdecydowaliśmy się na dietę odchudzającą. Redukcja tkanki tłuszczowej, a tym samym walka z nadprogramowymi kilogramami nie może być traktowana jak etap, o którym po osiągnięciu wyznaczonego celu szybko zapominamy. A niestety, często tak jest. Gdy tylko uda nam się szybko i skutecznie schudnąć wracamy do starych nawyków żywieniowych. Nie patrzymy co jemy i ile jemy. Nie kontrolujemy ilości spożywanych kalorii, co prowadzi do powstawania efektu jojo.

Efekt jojo, a aktywność fizyczna

Inną, istotną sprawą jest aktywność fizyczna. Podczas odchudzania nie możemy pozwolić sobie na brak ruchu, ponieważ to prosta droga do efektu jojo. Regularna aktywność fizyczna poprawia nasz metabolizm, co jest niezwykle istotne w procesie odchudzania. O treningu nie możemy również zapomnieć, gdy zakończymy proces redukcji tkanki tłuszczowej. Ruch bowiem pozwala „przepalić” dostarczane kalorie, które tym samym nie są odkładane w tkance tłuszczowej.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Odchudzanie. Spalacze tłuszczu zamiast diety?
Odchudzanie. Spalacze tłuszczu zamiast diety?

Efekt jojo, a zła dieta

Do efektu jojo może również prowadzić stosowanie różnego rodzaju źle zbilansowanych diet odchudzających, w tym m.in. głodówek. To rozwiązanie krótkotrwałe, które w dłuższym okresie czasu może przynieść jedynie negatywne skutki. Początkowy efekt jest jednak piorunujący i niestety, często dla nas mylący. Szybka utrata wagi powoduje, że nasz organizm przestawia się w tryb oszczędzania energii. Spowalnia nasz metabolizm. Do tego wracamy do starych nawyków żywieniowych i nasz organizm nie jest w stanie poradzić sobie z szybkim spaleniem dużej ilości kalorii. Efekt jojo murowany!

Jak uniknąć efektu jojo?

Skuteczne odchudzanie bez efektu jojo jest możliwe. Należy tylko trzymać się określonych zasad. Jak zatem uniknąć efektu jojo?

Po pierwsze, wystrzegajmy się bardzo restrykcyjnych diet. Odchudzajmy się racjonalnie i nie obciążajmy naszego organizmu zbyt niską ilością kalorii spożywanych każdego dnia. Nie tędy droga! Postawmy przed sobą realny cel, który uda nam się osiągnąć i co ważne, nie popsuć sobie zdrowia.

Uniknąć efektu jojo łatwiej będzie, kiedy po okresie odchudzania wciąż będziemy dbać o zdrowe nawyki żywieniowe. Regularne posiłki, odpowiednia ilość dostarczanych kalorii, właściwe nawodnienie organizmu to istotne sprawy, o których nie wolno nam zapomnieć. A jeśli już zdecydujemy się na zwiększenie ilości spożywanych kalorii to nie róbmy tego gwałtownie. 200 dodatkowych kalorii tygodniowo więcej nie spowoduje efektu jojo.

Jedz produkty bogate w błonnik. Jest on niezwykle istotny, szczególnie podczas odchudzania. Błonnik m.in. pomaga hamować głód i ograniczyć apetyt. Do tego sprzyja regulacji pracy jelit, przemiany materii i pozwala na sprawniejsze trawienie, co pozwala m.in. uniknąć efektu jojo.

Pamiętajmy o aktywności fizycznej. Ruch to zdrowie i nie zmieni tego nic. Podczas ćwiczeń nasze komórki otrzymują tlen, potrzebny do spalania m.in. opornej tkanki tłuszczowej. Biegaj, pływaj, wybierz się na siłownię lub przejażdżkę rowerową. Regularny trening pozwoli uniknąć efektu jojo.

Do dzieła!

Rewolucja nadchodzi! Nowy spalacz tłuszczu, przedtreningówka i białkowy baton dla wegan
Rewolucja nadchodzi! Nowy spalacz tłuszczu, przedtreningówka i białkowy baton dla wegan
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel