Skuteczna regeneracja mięśni po treningu. Suplementy na regenerację

2019-03-29
Skuteczna regeneracja mięśni po treningu. Suplementy na regenerację
Regeneracja mięśni po treningu

Budowanie wymarzonej sylwetki to nie tylko przerzucanie stosu żelastwa na siłowni. To również odpowiednia regeneracja, zdrowa, zbilansowana dieta i suplementacja. Odpoczynek jest istotny, by nasze mięśnie rosły. Dowiedz się jak skutecznie przyspieszyć regenerację po treningu. Sprawdź jakie suplementy pomogą w sprawniejszej regeneracji.


1. Czy regeneracja jest ważna?
2. Regeneracja mięśni po treningu to podstawa
3. Jak skutecznie przyspieszyć regenerację po treningu?
4. Sen – poprawa regeneracji po treningu
5. Dieta – sprawniejsza regeneracja po treningu
6. Regeneracja po treningu - suplementy
7. Plan treningowy, a regeneracja mięśni

Czy regeneracja jest ważna?

Zastanawiasz się dlaczego Twoje mięśnie nie rosną? Wpływ na to może mieć niewłaściwa regeneracja. Musisz wiedzieć, że odbudowa zniszczonych intensywnym treningiem włókien mięśniowych zachodzi podczas odpoczynku. Zatem na pytanie czy regeneracja po treningu jest ważna, odpowiedź nasuwa się sama – bardzo ważna! Dzięki niej nasze mięśnie rosną!

POLECAMY: Trening tricepsów. Ćwiczenia na triceps na siłowni i w domu
Trening tricepsów. Ćwiczenia na triceps na siłowni i w domu

Regeneracja mięśni po treningu to podstawa

Do potreningowej regeneracji uwagi nie przykładają szczególnie osoby młode, początkujące. Nowicjusze chcący zbudować wymarzoną, umięśnioną sylwetkę nie zdają sobie sprawy, że odpowiednio zregenerowane po treningu mięśnie skuteczniej i szybciej adaptują się do nowych warunków podczas kolejnego wysiłku. Ponadto, odpowiedni proces regeneracyjny pozwala lepiej chronić nasz organizm i włókna mięśniowe przed przetrenowaniem, przemęczeniem i kontuzjami. Będąc wypoczętym stajemy się bardziej wydajni podczas kolejnych treningów, a to pozwala na szybszą realizację założonych celów, zarówno w trakcie budowania większej masy mięśniowej, jak i np. redukcji tkanki tłuszczowej.

Jak skutecznie przyspieszyć regenerację po treningu?

Jest kilka zasad skutecznej regeneracji mięśni po treningu. Należą do nich niewątpliwie: sen, zbilansowana dieta wsparta wysokiej jakości suplementami pomagającymi w regeneracji, odpowiedni plan treningowy połączony z rozciąganiem oraz różnego rodzaju zabiegi regeneracyjne, np. masaże zmęczonych wysiłkiem fizycznym mięśni.

Sen – poprawa regeneracji po treningu

Wysypiaj się, a doskonale zregenerujesz swój organizm po treningu, zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym. 8 godzin snu w zupełności wystarczy, by odpowiednio wypocząć i być gotowym do kolejnego, morderczego treningu. Musisz wiedzieć, że na jakość Twojego snu wpływ mają otaczające Cię warunki. O wiele trudniej będzie Ci zasnąć i porządnie wypocząć, kiedy w pokoju będzie duszno, głośno i jasno. Używanie telefonu komórkowego czy oglądanie ulubionego serialu przed snem również nie jest wskazane. 

Dieta – sprawniejsza regeneracja po treningu

Odżywianie to kolejna kluczowa sprawa. By skutecznie zregenerować zmęczone mięśnie po treningu warto zjeść zbilansowany posiłek z odpowiednią ilością białka, zdrowych tłuszczów i węglowodanów. Jak dobrze wiesz, białko jest kluczowym budulcem naszych mięśni. Przyczynia się do zwiększenia masy mięśniowej, jak i pomaga w jej utrzymaniu. Węglowodany i tłuszcze dodają m.in. cennej energii.

Regeneracja po treningu - suplementy

Wyżej wymienione makroskładniki odżywcze możesz dostarczyć w pełnowartościowym posiłku, np. spożywając gotowanego fileta z kurczaka z ryżem i warzywami przygotowanymi na parze polanych odpowiednią ilością oliwy z oliwek. Skutecznym i dobrym wyborem będzie również stosowanie suplementów pomagających w regeneracji mięśni po treningu, m.in. białka, węglowodanów, kreatyny czy aminokwasów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Czym są potreningowe suplementy diety? Jakie odżywki stosować po treningu?
Czym są potreningowe suplementy diety? Jakie odżywki stosować po treningu?

Jakie białko na regenerację?

Doskonałym wyborem będzie popularna wśród osób ćwiczących odżywka białkowa Whey Protein Complex 100% od firmy Olimp Sport Nutrition, dzięki której w jednej porcji (35g) dostarczysz aż 26g wysokiej jakości, pysznego białka! Jak wskazuje nazwa to kompleks koncentratu oraz izolatu białek serwatki o bogatym profilu aminokwasowym i niskiej zawartości cukrów oraz tłuszczów. Połączenie izolatu i koncentratu białek serwatkowych sprawia, że energia uwalniana na rożnych etapach pozwala optymalnie uzupełnić wszelkie niedobory (izolat szybko, koncentrat wolniej), a tym samym złagodzić skutki intensywnego wysiłku fizycznego.

Jakie aminokwasy na regenerację?

Niezwykle cennym wsparciem w regeneracji mięśni po treningu będą aminokwasy BCAA. W tym wypadku warto sięgnąć po farmaceutycznie czyste aminokwasy BCAA w limitowanej serii od firmy Olimp Sport Nutrition - BCAA 1100 Mega Caps Limited Edition. To aż 400 łatwych do połknięcia kapsułek zawierających wysokiej jakości aminokwasy BCAA w stosunku 2:1:1 (L-leucyny, L-waliny, L-izoleucyny), wzbogacone witaminą B6, która przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i korzystnie wpływa na układ nerwowy.

Regeneracja mięśni po treningu - kreatyna

O sprawniejszą regenerację mięśni po treningu zadba również kreatyna. W tym wypadku Creatine 1250 Mega Caps z limitowanej edycji. To najlepiej przebadany, czysty, wysokiej, farmaceutycznej jakości monohydrat kreatyny sprzyjający nie tylko wspomnianej regeneracji, ale również pomagający zwiększyć wydolność fizyczną, a tym samym niezwykle cenny podczas budowania wymarzonej, umięśnionej sylwetki.

Węglowodany po treningu

W regeneracji okołotreningowej pomoże Carbonox, a więc doskonałej jakości kompleks węglowodanów pochodzących z trzech różnych źródeł (maltodekstryny, glukoza, izomaltuloza), dodatkowo wsparty konkretną dawką cennych witamin i minerałów oraz l-argininą. Już jedna porcja Carbonox nie tylko doda potrzebnej nam energii, ale również pozwoli efektywnie odbudować zapasy glikogenu - podstawowego paliwa dla mięśni traconego w trakcie ćwiczeń. 

Plan treningowy, a regeneracja mięśni

Skuteczna odbudowa zniszczonych włókien mięśniowych po intensywnym wysiłku zależy od dobrze ułożonego planu treningowego i częstotliwości ćwiczeń danej partii mięśniowej.

Ile powinna trwać regeneracja po treningu? 24 godziny w zupełności wystarczy, by zregenerować mięśnie i organizm. Pamiętaj również, aby codziennie nie ćwiczyć tej samej partii mięśniowej. Przemęczenie prowadzące z biegiem czasu do przetrenowania mięśni może mieć negatywne skutki dla naszej formy. Nasza wydolność może znacząco się pogorszyć i w konsekwencji nie będziemy w stanie trenować na maksymalnych obrotach, a tym samym robić postępów.

Warto po zakończonym wysiłku się również porozciągać. Pozwala to zapobiec m.in. zakwasom, a także zmniejsza ryzyko występowaniu urazów czy kontuzji.

Mocny trening. Zakwasy czy bóle potreningowe? Co nas boli?
Mocny trening. Zakwasy czy bóle potreningowe? Co nas boli?
Pokaż więcej wpisów z Marzec 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel