Sekret witaminy C

2017-01-13
Sekret witaminy C

Na odporność organizmu powinniśmy pracować cały rok. To ona chroni nas przed wirusami i walczy z nimi, także z bakteriami oraz innymi szkodliwymi drobnoustrojami. Duże wahania temperatur w okresie przesilenia wiosennego, zmęczony umysł, stres i nieodpowiednia dieta – to tylko niektóre przyczyny naszych zmagań z grypą i przeziębieniami. Warto więc o odporność zadbać już dziś i sięgać po naturalne oraz sprawdzone metody wzmacniające nasz układ immunologiczny.

Ruch i aktywność fizyczna

Najlepszym sposobem na zbudowanie odporności organizmu jest aktywny tryb życia. Sport wpływa korzystnie na naturalny system immunologiczny. Ruch pobudza bowiem krążenie krwi, dzięki czemu transportuje ona dostateczną ilość tlenu i substancji odpornościowych do błony śluzowej, czyli warstwy wyścielającej wewnętrzne przewody poszczególnych narządów. Jeszcze teraz, w okresie przedwiosennym mamy szansę zahartowania organizmu przed czyhającymi wokół wirusami. Najlepszą realizacją tego celu jest uprawianie różnych sportów zarówno zimowych, jak i letnich, skuteczny okazuje się jogging, niezawodne są też długie spacery. Pamiętajmy, że ruch na świeżym powietrzu nie tylko pozwoli nam na dotlenienie organizmu, ale również wpłynie na obniżenie poziomu cholesterolu oraz usprawni układ oddechowy.

Odpowiednia dieta

Aby organizm był w stanie bronić się przed chorobami, należy zapewnić mu źródło energii – najlepiej przez dostarczanie odpowiednich produktów żywnościowych. Warto zatem spożywać ryby, przede wszystkim ze względu na zawarty w nich tran. Do posiłków można również dodawać musztardę, curry, oregano, czerwoną paprykę i imbir, czyli przyprawy znane ze swych zdrowotnych właściwości. W naszym menu nie powinno zabraknąć także owoców, zwłaszcza cytrusów. Nalewki z dzikiej róży, świeżo wyciskane soki z pomarańczy czy jabłko schrupane w przerwie w pracy mają zbawienny wpływ na nasz układ immunologiczny, przede wszystkim dzięki zawartej w nich witaminie C, która uszczelnia naczynia krwionośne i utrudnia wirusom rozprzestrzenianie się w naszym organizmie. Ponieważ witaminę tę można znaleźć również w natce pietruszki, brokułach, szpinaku czy też czarnej porzeczce, w łatwy sposób może stać się ona elementem naszej codziennej diety.

Badania Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie wskazują, że Polacy nie przyjmują z pożywieniem wystarczających dawek witaminy C. Choć jest jej dużo w pożywieniu, należy do najmniej trwałych witamin. Jest bardzo wrażliwa na ogrzewanie, suszenie i inne procesy wykorzystywane podczas obróbki produktów żywnościowych.

Mając to na uwadze, warto rozpatrzyć również inne możliwości dostarczenia naszemu organizmowi witaminy C, np. poprzez stosowanie suplementów diety.

Odporność a witamina C

Zwykła witamina C jest mniej skuteczna od nowoczesnych jej form. Aby mogła stać się aktywna w naszym organizmie, musi przebyć długą i trudną drogę. Po połknięciu ma do pokonania dwie bariery. Po pierwsze, musi przejść przez przewód pokarmowy i zostać wchłonięta do krwi. Po drugie, musi przedostać się do wnętrza komórki, w której jest potrzebna. Im szybciej dana forma witaminy C potrafi przedostać się przez obie te bariery i im dłużej pozostaje aktywna w organizmie, tym większe przynosi korzyści. W aptekach większość preparatów zawiera witaminę C w zwykłych formach, takich jak kwas askorbinowy czy askorbinian wapnia. Niestety, wchłaniają się one wolno, a ponadto pozostają w organizmie krótko, gdyż są szybko z niego wydalane. Takie działanie jest efektem ich budowy chemicznej oraz słabej przenikalności przez tkanki.

Przełom dla witaminy C

W ostatnich latach wielu naukowców starało się stworzyć taką formę witaminy C, która byłaby najbardziej skuteczna. W końcu nastąpił duży przełom. Na rynku pojawiła się witamina- C w nowej, doskonalszej formie o nazwie PureWay C. Badania naukowe wykazały jej wyższość nad zwykłymi formami tej witaminy. Okazało się, że cechuje się ona wysoką biodostępnością i szybkim wchłanianiem do krwi. Dzięki swojej budowie o wiele lepiej przedostaje się też przez błony komórkowe. Oznacza to, że jest znacznie skuteczniejsza. Jest dostępna na rynku w dwóch postaciach, a mianowicie w kapsułce oraz tabletce musującej. Dbajmy o siebie, tym bardziej że możemy to robić w bardzo prosty sposób, nabywając nawyków żywieniowych, chęci do aktywności na świeżym powietrzu czy też pamiętając o suplementacji. Tak niewiele działań może nas uchronić przed nadmiernymi infekcjami i gorszym samopoczuciem oraz zaowocować dużo większą kondycją i poprawą naszego stanu zdrowia.

Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2017
Polecane
This page uses cookie files to provide its services in accordance to Cookies Usage Policy. You can determine conditions of storing or access to cookie files in your web browser.
Close
pixel