Regeneracja. Nie możesz jej zaniedbać! Jak skutecznie zregenerować organizm? Suplementy na regenerację

2018-09-26
Regeneracja. Nie możesz jej zaniedbać! Jak skutecznie zregenerować organizm? Suplementy na regenerację

Regeneracja mięśni to podstawa
Który facet nie marzy o doskonałej, umięśnionej i beztłuszczowej sylwetce? Która kobieta nie chciałaby posiadać jędrnego ciała, smukłej talii i ładnego, wyrzeźbionego brzucha? Żeby osiągnąć cel musimy ciężko trenować, zdrowo się odżywiać, stosować najlepsze suplementy diety i pamiętać o regeneracji organizmu. Bo regeneracja po treningu to podstawa!

1. Regeneracja = ochrona

2. Zasady skutecznej regeneracji
3. Jakie suplementy na regenerację?

Regeneracja = ochrona

Wielu z nas nie przykłada wagi do regeneracji. Szczególnie osoby młode, rozpoczynające dopiero przygodę z siłownią, które nie zdają sobie sprawy, że mięśnie nie „rosną” w trakcie, a po treningu. Nie dbamy o odpowiednią regenerację, stąd też często skarżymy się na brak efektów podczas procesu budowania wymarzonej sylwetki. Tymczasem regeneracja to ochrona dla naszego organizmu i mięśni zarówno przed kontuzjami, przetrenowaniem, jak i przed przemęczeniem. Dobrze zregenerowany organizm sprawi, że będziemy o wiele bardziej wydajni podczas kolejnego treningu, co przełoży się także na naszą motywację i w rezultacie, efekty w postaci przyrostów masy mięśniowej czy spalania zbędnej tkanki tłuszczowej.

Regeneracja po treningu jest kluczowa

Zasady skutecznej regeneracji

Nie możesz przetrenować swoich mięśni – nie jest sztuką godzinami przerzucać tony ciężarów. Sztuką jest trenować z głową, zgodnie z rozpisanym przez trenera planem treningowym. Pozwoli to zaoszczędzić nie tylko cenny czas, ale i zdrowie. W dodatku da oczekiwany efekt.

Wystarczy, że codziennie będziemy ćwiczyć tę samą partię mięśni. Tym sposobem nie damy naszym mięśniom szansy na odpoczynek. A minimum to 24 godziny. To czas, który pozwoli skutecznie zregenerować mięśnie po intensywnym wysiłku. Oczywiście nie oznacza to, że kolejnego dnia nie możemy pójść na trening. Możemy, ale pamiętajmy o tym, by ćwiczyć inną partię mięśni.

Rozciągaj się – stretching ma ogromne znaczenie dla skutecznej regeneracji. Na koniec morderczego treningu musimy rozciągnąć nasze mięśnie. Ich rozluźnienie pomaga m.in. zapobiec wystąpieniu zakwasów.

Rozciąganie to skuteczna regeneracja

Patrz na to, co jesz – zdrowa, bogata w składniki odżywcze dieta stanowi podstawę w procesie budowania formy i wymarzonej sylwetki. W przypadku regeneracji szczególnie ważne jest to, co jemy po treningu. Musimy bowiem naszym mięśniom dostarczyć niezbędnych składników, które pomogą w ich odbudowie i w efekcie ich przyroście. Bez jedzenia dopadnie je katabolizm. By temu zapobiec, należy maksymalnie do dwóch godzin po treningu zjeść posiłek bogaty w białko i węglowodany. Przykładowo, może być to łatwy i szybki w przygotowaniu shake. Zapomnieć należy natomiast o produktach zawierających puste kalorie. Lody, słodkie batony, czekolada odpadają! Nie wspominając już o odwadniającym nasz organizm alkoholu.

Wysypiaj sięsen jest bardzo ważny jeśli chodzi o regenerację. Pomaga nie tylko zregenerować organizm pod kątem fizycznym, ale i psychicznym. 8 godzin snu wystarczy, by skutecznie zregenerować mięśnie i przygotować je do kolejnych ćwiczeń.

Jakie suplementy na regenerację?

W przypadku skutecznej regeneracji, dobranie odpowiedniej suplementacji też ma znaczenie. Pytanie jednak, jakie suplementy wybrać? Z racji coraz większej ilości dostępnych na rynku odżywek, sztuką jest wybrać te najlepsze, najbardziej skuteczne i przede wszystkim bezpieczne dla zdrowia tak, aby zagwarantować anabolizm (wzrost mięśni) i zapobiec katabolizmowi (rozpadowi mięśni). Dobrym wyborem będzie tutaj zakup odżywki białkowej wyprodukowanej przez firmę Olimp Laboratories – Pure Whey Isolate. Jedna porcja (35g) zawiera aż 30g białka przyczyniającego się do wzrostu masy mięśniowej i pomaga w jej utrzymaniu.

Jakie suplementy na regenerację?
Na regenerację wpływ ma suplementacja kreatyną zapewniająca stałą odnowę ATP i fosfokreatyny. Warto więc skorzystać z opcji i sięgnąć po doskonałej jakości stack kreatynowy Creatine Xplode Powder lub tańsze, ale równie dobrze jakościowo produkty marki D.N.A. Your Supps – D.N.A. 3CM czy D.N.A. MONO CREATINE.

O błyskawiczne dostarczenie niezbędnych w przypadku budowania masy mięśniowej czy redukcji tkanki tłuszczowej aminokwasów zadba z kolei produkt BCAA Mega Caps (kapsułki) lub aminokwasowy suplement diety w proszku D.N.A. BCAA (aż 9,2g aminokwasów BCAA w porcji 10g!). 

Osoby budujące masę mięśniową mogą sięgnąć też po odżywki białkowo–węglowodanowe, tzw. gainery (np. Profi Mass, Gain Bolic czy Results Magnify RS). Odpowiedni gainer zapewni dostarczenie do organizmu substancji, które pomogą we wzroście i ochronią mięśnie przed katabolizmem.

Przy skutecznej regeneracji nie możemy zapomnieć o odpowiednim nawodnieniu organizmu i uzupełnieniu go cennymi witaminami oraz minerałami, które tracimy w trakcie intensywnego treningu. Sprawnie i szybko uzupełnić równowagę wodno-elektrolitową pomoże napój izotoniczny, orzeźwiający Iso Plus. Z kolei o odpowiednią podaż wspomnianych witamin i minerałów, które pomogą zachować zdrowie, witalność oraz przyczynią się do sprawniejszej regeneracji zadbają, np. Vita-Min Multiple Sport Mega Caps, D.N.A. VM24, Vitaminfy RS marki Results lub zawierający magnez, cynk i witaminę B6 ZMA.

Nie lekceważmy zatem regeneracji. Dajmy odpocząć swoim mięśniom! 

Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel