Problemy podczas odchudzania. Jak sobie z nimi radzić?

2019-03-28
Problemy podczas odchudzania. Jak sobie z nimi radzić?
Problemy podczas odchudzania. Jak sobie z nimi radzić?

Decyzja podjęta! Zaczynasz odchudzanie! W głowie non stop krąży Ci myśl „jestem gruba, nie mogę schudnąć”. Zastanawiasz się, jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak pozbyć się kilku nadprogramowych kilogramów? Jesteś maksymalnie zmotywowana do działania. Niestety, nie mija nawet miesiąc, a Ty masz już kłopoty z motywacją. Dlaczego? Oto najczęstsze problemy podczas odchudzania.


1. Odchudzanie nie jest łatwe
2. Skuteczne odchudzanie, a motywacja
3. Jak radzić sobie z motywacją podczas odchudzania?
4. Towarzyszący głód podczas diety odchudzającej
5. Odchudzanie, a niezdrowe podjadanie
6. Problemy podczas odchudzania. Monotonna dieta
7. Przygotowywanie posiłków

Odchudzanie nie jest łatwe

Proces odchudzania to trudny czas. Redukcja tkanki tłuszczowej wymaga motywacji do działania, cierpliwości i przede wszystkim wytrwałości w dążeniu do celu, w tym wypadku schudnięcia i pozbycia się nadmiaru kilogramów. Nie można jednoznacznie stwierdzić, ile czasu trwa odchudzanie. To indywidualna sprawa. Na skuteczną redukcję opornej tkanki tłuszczowej wpływ ma wiele czynników. Przede wszystkim odpowiednio dobrana dieta odchudzająca wsparta suplementacją wysokiej jakości preparatami pomagającymi w odchudzaniu, np. spalaczami tłuszczu, trening oraz wspomniana motywacja.

DOWIEDZ SIĘ: Czym są spalacze tłuszczu? Kiedy je stosować? Fat burnery dla początkujących i zaawansowanych
Czym są spalacze tłuszczu? Kiedy je stosować? Fat burnery dla początkujących i zaawansowanych

Skuteczne odchudzanie, a motywacja

Cel i motywacja do jego realizacji to istotne sprawy podczas diety odchudzającej. Wszystko bowiem zaczyna się w naszej głowy. Jeśli jesteśmy wystarczająco zmotywowani, wówczas łatwiej nam osiągnąć sukces. Problem jednak w tym, że w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej początkowa motywacja szybko mija. Wystarczy, że po tygodniu nie widzimy efektów, bądź nie są one na tyle spektakularne, by dopingowały nas do dalszego odchudzania. A jak wiadomo, efekty napędzają. Fajnie jest usłyszeć od przyjaciółki „Wow! Chudniesz w oczach”, niż „Odchudzasz się? Nie widać”.

Jak radzić sobie z motywacją podczas odchudzania?

Każdy motywuje się inaczej. Jednych do działania mobilizuje wspomniany brak efektów, a tym samym brak chudnięcia mimo diety. Inni potrzebują bodźca, który na nowo sprawi, że wrócą do redukcji ze zdwojoną siłą. Tym bodźcem może być, np. wyobrażenie siebie w szczupłej sylwetce z uśmiechniętą twarzą, cieszącą się zdrowiem. Być może tego nie wiemy, ale pozytywne obrazy tkwią w naszej podświadomości i sprzyjają właśnie motywacji do mocniejszego działania.

Innym sposobem pomagającym zmotywować się do dalszego odchudzania jest stawianie sobie pytań, np. „Po co się odchudzam?”, „Czy warto się odchudzać?” „Czy będąc szczupła, będę szczęśliwa?” Może to wydawać się banalne, ale tego typu zapytania i udzielane na nie odpowiedzi sprzyjają dalszej motywacji.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Odchudzanie. Spalacze tłuszczu zamiast diety?
Odchudzanie. Spalacze tłuszczu zamiast diety?

Dużo czytaj na temat odchudzania, diet redukcyjnych, składników, jakie warto spożywać, gdy dążysz do zrzucenia wagi. Skuteczne odchudzanie to właściwie podejmowane decyzje, zatem jeśli widzisz, że coś „działa” i Twoja waga spada, wówczas zyskujesz mocniejszą motywację do dalszej pracy nad własną sylwetką.

Towarzyszący głód podczas diety odchudzającej

Spadek Twojej motywacji może być poniekąd spowodowany źle dobraną dietą. Często, by szybko schudnąć decydujemy się na ograniczenie sporej ilości spożywanych w ciągu dnia kalorii. Efektem tego jest odczuwany przez głód, co może wywoływać rozdrażnienie i nerwowość. Zdarza się też, że zbyt dużo jesz wieczorami, nadrabiając tym samym „braki” z całego dnia. Nie tędy droga. Twój metabolizm zostaje rozstrojony, zamiast pędzić jak szalony, spowalnia, co w efekcie nie sprzyja redukcji wagi. Pamiętaj, że dobrze zbilansowana dieta, regularne posiłki to podstawa w procesie odchudzania.

Odchudzanie, a niezdrowe podjadanie

To poważny problem wielu osób. Podjadamy z wielu powodów. Często sięgamy po niezdrowe słodycze lub słone przekąski, np. ze stresu, mamy nudną dietę, czy przez wspomniany wyżej głód. Jak przestać podjadać w ciągu dnia?

W przypadku, kiedy faktycznie nie możesz oprzeć się tabliczce ulubionej czekolady, zdrowym i zarazem świetnym wyjściem z sytuacji będzie sięgnięcie np. po batona białkowego, stanowiącego pełnowartościową przekąskę, dzięki której dostarczysz do swojego organizmu wartościowych składników odżywczych w postaci białka czy niezwykle istotnego podczas odchudzania błonnika.

Olimp Protein Bar czy Gladiator High Protein Bar to wysokiej jakości białkowe batony od firmy Olimp Sport Nutrition charakteryzujące się nie tylko rewelacyjnymi smakami, ale również niską ilością cukru i znakomicie sprawdzą się w sytuacji kryzysowej.

Problemy podczas odchudzania. Monotonna dieta

Ile można jeść te same posiłki? To pytanie często zadają sobie osoby będące na diecie redukcyjnej. Faktem jest, że podczas odchudzania nie możesz spożywać wielu produktów. Warzywa, owoce, chude mięso, ryż czy kasza, olej lniany, oliwa z oliwek, jajka – po jakimś czasie nie masz ochoty na nie patrzeć. Marzysz o zjedzeniu pizzy, zapiekanki czy hamburgerze z dużą porcją frytek i choć na chwilę zapomnimy o restrykcyjnej diecie. Wprowadzenie tzw. cheat meal’a może pozytywnie odbić się na Twoim odchudzaniu. Taki wysokokaloryczny posiłek pozwala „podkręcić” metabolizm i poprawić nasze samopoczucie, a tym samym pozytywnie wpłynąć na dalszą motywację w procesie odchudzania. Pamiętaj jednak, aby cheat meal na stałe nie zagościł w Twojej codziennej diecie.

Jak inaczej poradzić sobie z nudną dietą? I tutaj wracamy do tematu – czytania o diecie, posiłkach i poszczególnych produktach, z którym będziesz mogła przyrządzić sobie nowe, równie wartościowe posiłki.

Przygotowywanie posiłków

A propos posiłków. Wiele osób podczas odchudzania popełnia ten sam błąd. Mianowicie, nie potrafisz przygotować sobie jedzenia na cały dzień. Skutkuje to m.in. tym, że w trakcie zabieganego dnia nie masz czasu zjeść pełnowartościowego posiłku. Co więc robisz? Sięgasz po to co masz pod ręką lub to co widzisz na półce w najbliższym sklepie. Tak nie zrzucisz zbędnych kilogramów, a raczej non stop będziesz zadawać sobie pytanie „dlaczego nie mogę schudnąć?”. To prosta droga do utraty motywacji i w efekcie porzucenia naszych starań w dążeniu do wymarzonej, szczupłej sylwetki.

Zmień więc nawyki. Nie tylko te żywieniowe, ale również codzienne przyzwyczajenia. Jeśli faktycznie chcesz pozbyć się „tłuszczyku z okolic brzucha czy ud”, zrzucić kilka kilogramów, planuj swoje posiłki podczas diety odchudzającej. Przygotowanie ich dzień wcześniej nie zajmie Ci dużo czasu. Pozwoli natomiast zaoszczędzić pieniądze i zjeść bez wyrzutów sumienia. A o to przecież chodzi w trakcie odchudzania prawda?

SlimWOW! Prawdziwe WOW w odchudzaniu!
SlimWOW! Prawdziwe WOW w odchudzaniu!
Pokaż więcej wpisów z Marzec 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel