Odchudzanie, a niezdrowe podjadanie. Jak przestać podjadać w ciągu dnia?

2019-03-20
Odchudzanie, a niezdrowe podjadanie. Jak przestać podjadać w ciągu dnia?
Niezdrowe podjadanie podczas odchudzania. Jak przestać podjadać w ciągu dnia?

Na pewno każdemu z Was zdarzało się podjadać między posiłkami. Zapewne często sięgacie po niezdrowe słodycze lub inne przekąski zawierające mało składników odżywczych, za to wiele niepotrzebnych kalorii. Niezdrowe podjadanie to nic dobrego. Szczególnie u osób z tendencją do tycia i nadwagi. Dowiedz się jak walczyć z podjadaniem i co można podjadać będąc na diecie?

1. Niezdrowe podjadanie – nadprogramowe kalorie
2. Dlaczego podjadam?
3. Nudna dieta więc podjadam
4. Podjadasz z przyzwyczajenia czy może ze stresu?
5. Jak nie podjadać między posiłkami?
6. Zwróć uwagę na swoje posiłki
7. Możesz podjadać, ale zdrowo!
8. Batony białkowe i białkowo - węglowodanowe
9. Jak nie podjadać w ciągu dnia? Pij wodę i ćwicz!

Niezdrowe podjadanie – nadprogramowe kalorie

Odchudzanie nie jest łatwe. Dieta redukcyjna wymaga wyrzeczeń i przede wszystkim motywacji. By osiągnąć założony cel w postaci wymarzonej, szczupłej sylwetki, nie możesz poddać się na pierwszej prostej. Wiele osób jednak nie wytrzymuje. Trudno bowiem „przestawić się” i zrezygnować z ulubionych słodkości, np. mlecznej czekolady, czy pysznego, chrupkiego batona, którym delektujemy się z każdym kolejnym kęsem.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Czym są spalacze tłuszczu? Kiedy je stosować? Fat burnery dla początkujących i zaawansowanych
Czym są spalacze tłuszczu? Kiedy je stosować? Fat burnery dla początkujących i zaawansowanych

Często zdarza się, że w trakcie odchudzania podjadamy. Niestety, nie tędy droga! Jak masz schudnąć, skoro co rusz sięgasz do lodówki po różnego rodzaju przekąski? Wspomniane, niezdrowe, wysokokaloryczne słodycze, słone chipsy, które zdarza Ci się popijać gazowanymi, słodkimi napojami, nie pomogą w redukcji tkanki tłuszczowej, a jedynie w jej „produkcji”. Niezdrowe podjadanie prowadzić może do tycia. Spowalnia metabolizm. To przecież jedynie dodatkowe, nadprogramowe kalorie, których nie nadążamy spalić w ciągu dnia. W efekcie szybko rezygnujemy z naszej diety odchudzającej, ponieważ nie będziemy widzieć efektów jej stosowania.

Dlaczego podjadam?

Jeśli chcemy faktycznie pozbyć się nadmiaru kilogramów i wymodelować swoją figurę, musimy wyeliminować nawyk niezdrowego podjadania. Na początku jednak musimy zadać sobie podstawowe pytanie – „dlaczego podjadam?”. Na sięganie po niezdrowe przekąski między posiłkami może mieć wpływ wiele czynników. Często jest to źle skomponowana dieta, za sprawą której w ciągu dnia dostarczamy do naszego organizmu mało składników odżywczych.

Nudna dieta więc podjadam

Dieta może być nudna. Jedzenie codziennie tych samych potraw z czasem staje się monotonne. Wówczas z większą chęcią sięgamy po niezdrowe przekąski lub po prostu rezygnujemy z posiłku na rzecz pizzy, kebaba czy innych fast foodów. Oczywiście, jeśli raz na jakiś czas zdecydujemy się na cheat meal’a nic złego się nie stanie, nawet, gdy będziemy na diecie odchudzające. Regularne spożywanie tego typu posiłków czy podjadanie słodkich, bądź słonych przekąsek nie służy natomiast niczemu dobremu.

Podjadasz z przyzwyczajenia czy może ze stresu?

Niezdrowo podjadamy również z przyzwyczajenia. Gdy "dochodzimy do ściany", patrzymy na wagę i decydujemy się na odchudzanie, trudno nam od razu zrezygnować z niezdrowych przekąsek, które często spożywaliśmy, np. w trakcie oglądania w telewizji meczu.

Podjadamy też ze stresu. A raczej „zajadamy stres”. Niestety, w dzisiejszych czasach stres towarzyszy nam niemalże na każdym kroku. Nasze tempo życia znacząco wzrosło. Dużo pracujemy, a więc bardziej się stresujemy. Mamy o wiele więcej obowiązków domowych, co sprawia, że chwilą ukojenia nerwów może być właśnie niezdrowe podjadanie. A to prosta droga do nadprogramowych kilogramów.

Jak nie podjadać między posiłkami?

Ograniczyć nawyk podjadania lub całkowicie go wyeliminować zajmie nam trochę czasu. Dużo zależy od naszej silnej woli. Walczyć z podjadaniem możemy na różne sposoby. I tutaj wracamy do przyczyn, które powodują, że pojawia się u nas chęć podjadania.

Zwróć uwagę na swoje posiłki

Być może mamy źle skomponowaną dietę. Posiłki mogą być małe, ubogie w wartości odżywcze i niskokaloryczne. Czas więc to zmienić! W dodatku, pamiętajmy o równych odstępach czasu pomiędzy poszczególnymi daniami. Jedząc regularnie co 3 godziny nie powinniśmy odczuwać nagłych ataków głodu, a tym samym sięgać po niezdrowe, wysokokaloryczne przekąski. Dobrym rozwiązaniem jest planowanie jedzenia poszczególnych posiłków, które przygotujemy sobie dzień wcześniej. Zaoszczędzimy nie tylko cenny czas, ale także nie narazimy się na sytuację, w której „na szybko” będziemy musieli coś przekąsić, bądź ugotować.

Niezdrowe podjadanie na diecie

Możesz podjadać, ale zdrowo!

W walce z niezdrowym podjadaniem możemy iść na kompromis. Jeśli nie jesteśmy w stanie radykalnie zrezygnować z przekąsek w ciągu dnia, zwróćmy uwagę na to co jemy. Istnieją przecież także zdrowe, niskokaloryczne przekąski! Jakie?

Zamiast słodkiego batona czy słonych chipsów, postaw na zdrowe warzywa lub owoce. Sałatka owocowa będzie z pewnością lepszym rozwiązaniem niż kruche ciasteczka w czekoladowej polewie.

Batony białkowe i białkowo - węglowodanowe

Dobrym rozwiązaniem będą również batony białkowe lub węglowodanowo - białkowe. To pełnowartościowe przekąski, w składzie których znajdziemy wiele cennych składników odżywczych. Takie batony zawierają m.in. dużo białka, czy niezwykle cennego podczas odchudzania błonnika. Pomagają też dostarczyć energii w postaci węglowodanów. Co istotne, batony od najlepszych producentów charakteryzują się niską zawartością cukru. Jak np. Olimp Protein Bar, gdzie mamy zaledwie 2g cukru na porcję (64g). Inny białkowy baton tego producenta – Gladiator High Protein Bar – zawiera poniżej 2g cukru! To zatem doskonała przekąska, która w sytuacji kryzysowej pozwoli uzupełnić nam brakujące kalorie i dostarczyć niezbędnych składników odżywczych.

POLECAMY: Baton białkowy Gladiator High Protein Bar, czyli dużo białka, mało cukru i niesamowite smaki
Baton białkowy Gladiator High Protein Bar, czyli dużo białka, mało cukru i niesamowite smaki

Takie batony to także doskonałe zamienniki niezdrowych słodyczy zawierających ogromne ilości cukru. Nic więc dziwnego, że produkty tej kategorii stają się co raz bardziej popularne wśród osób dbających o zdrowie, zdrowo odżywiających się i aktywnych fizycznie.

Jak nie podjadać w ciągu dnia? Pij wodę i ćwicz!

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo ważne. W kontekście podjadania między posiłkami, picie wody ma również swoje zalety. M.in. powoduje uczucie sytości, co ogranicza chęć sięgania po niezdrowe, słodkie przekąski. Pamiętajmy, aby pic wodę niegazowaną.

Aktywność fizyczna pozwala rozładować stres, za sprawą którego możemy podjadać. W związku z czym zamiast idąc kolejny raz do lodówki czy leżąc przed telewizorem z miską niezdrowych chipsów, rusz cztery litery! Idź na trening! Pobiegaj, popływaj na basenie, wybierz się na przejażdżkę rowerową. Sport pozwala się odstresować, a tym samym niweluje ryzyko sięgania po ubogie w wartości odżywcze przekąski.

Od dziś koniec z niezdrowym podjadaniem! Działaj!  
Pokaż więcej wpisów z Marzec 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel