Niestrawność w święta Bożego Narodzenia? Oto suplementy wspierające trawienie

2018-12-20
Niestrawność w święta Bożego Narodzenia? Oto suplementy wspierające trawienie
Niestrawność w święta Bożego Narodzenia

Zgaga, wzdęcia, ból brzucha, wymioty, a nawet biegunka – to częste objawy niestrawności. Jak walczyć z niestrawnością, szczególnie w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy podczas rodzinnych spotkań przy syto zastawionym stole nie jesteśmy w stanie oprzeć się pysznym potrawom? Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie suplementów diety wspierających nasz układ pokarmowy - żołądek, wątrobę, trzustkę i jelita. Poniżej podpowiadamy, które preparaty mogą okazać się cennym wsparciem przy objawach niestrawności, przyspieszą trawienie i pomogą w szybszym metabolizmie substancji pokarmowych.

1. Czym jest niestrawność?
2. Sposoby na niestrawność? Zmień dietę!
3. Ruch a niestrawność
4. Suplementy na niestrawność
5. Ekstrakt z karczocha na niestrawność

Czym jest niestrawność?

Nie raz pewnie zdarzyło Ci się, że po zjedzeniu posiłku czułeś pełny brzuch, miałeś zgagę, wzdęcia, gazy, odbijało Ci się i czułeś ból w okolicy nadbrzusza. Spożywanie większych ilości tłustych składników może doprowadzić do niestrawności i takowych objawów. Są one na tyle dokuczliwe, że mogą wpływać na nasze codzienne funkcjonowanie. Nie tylko czujemy się ociężali, ale również łatwiej wyprowadzić nas z równowagi. Bolesny i twardy brzuch, "palące" uczucie w przełyku, nadmierna ilość gazów to także efekty długotrwałego stresu, nadwrażliwości żołądka, nietolerancji organizmu na niektóre leki (np. antybiotyki) czy po prostu zjedzenia czegoś nieświeżego. Nie można ich lekceważyć. Jeśli odczuwany dyskomfort, w mniejszym bądź większym stopniu, utrzymuje się przez dłuższy okres czasu, warto udać się do lekarza. Istnieje bowiem ryzyko, że dokuczającą nam niestrawność mogą wywoływać różnego rodzaju choroby, jak np.:
  • wrzody
  • refluks
  • zapalenie trzustki
  • rak żołądka lub przełyku

Sposoby na niestrawność? Zmień dietę!

Dieta w przypadku niestrawności to podstawa! Zacznijmy o wyeliminowania potraw, które smażymy na głębokim tłuszczu. Posiłki z niewielką ilością błonnika również mogą powodować problemy w naszym układzie pokarmowym. Tego typu posiłki często widzimy na stole podczas świąt i rodzinnych spotkań. Kto jednak nie lubi grillowanej karkówki, kapusty z grochem podczas kolacji wigilijnej czy warzywnej sałatki przygotowanej przez naszą mamę, zawierającej niespotykane na co dzień ilości majonezu?

Niestrawność a dieta

Przysłowiową czkawką odbije się tutaj również jedzenie w pośpiechu. Jedzmy zatem mądrze i regularnie. Zamiast smażenia, gotujmy mięso na parze lub pieczmy w piekarniku. Spożywajmy więcej warzyw i owoców zawierających cenne witaminy i minerały, a także duże ilości wspomnianego błonnika. Mniej natomiast w naszej diecie powinno znajdować się ciast czy deserów, fast foodów wysokoprzetworzonej żywności, zawierającej różnego rodzaju polepszaczy smaku czy konserwantów. Ograniczmy pokarmy, które wywoływać mogą wzdęcia (np. fasola, groch, kapusta).

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Dieta, a święta Bożego Narodzenia. Kilka porad, jak jeść i nie przytyć w święta

Gdy dokuczają nam powyższe dolegliwości, odrzućmy napoje gazowane, kawę i alkohol. One jedynie nasilają objawy i mogą spowodować, że trudniej będzie nam wrócić do pełnego zdrowia. Zamiast nich lepiej wypić szklankę niegazowanej wody lub gorzkiej herbaty, melisy czy mięty.

Ruch a niestrawność

Dobrym sposobem na poprawę naszego układu trawienia będzie ruch. Nic więc dziwnego, że osoby nie będące fanami aktywności fizycznej, będą bardziej podatne na dolegliwości związane z niestrawnością. Brak ruchu spowalnia m.in. metabolizm, co ma wpływ na trafienie spożytego wcześniej pokarmu. Dlatego warto czasem ruszyć cztery litery, szczególnie podczas świąt, kiedy nasz posiłek nie ogranicza się jedynie do fileta z indyka, ryżu i wspomnianych warzyw.

Suplementy na niestrawność

Pomocne w walce z niestrawnością mogą okazać się suplementy. Mowa tutaj przede wszystkim o preparatach wspomagających prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, dzięki którym zadbamy o nasz układ trawienny. Korzystny wpływ mają tutaj m.in.: ekstrakt z karczocha, skrzypu polnego czy zielonej herbaty. Pomocne okażą się również produkty zawierające w swoim składzie: fosfolipidy sojowe, magnez, cynk i kwas foliowy.

Suplementy na niestrawność

Bogatą ofertą produktów wspomagających układ pokarmowy może pochwalić się firma Olimp, stawiająca na jakość, bezpieczeństwo i skuteczność stosowania każdego z produkowanych suplementów diety.

Ekstrakt z karczocha na niestrawność

W walce z niestrawnością cenny może okazać się zatem preparat w formie kapsułek – Karczoch Premium. Zgodnie z nazwą zawiera on wysokiej jakości ekstrakt z karczocha, który stanowi doskonałe wsparcie dla wątroby i układu pokarmowego, wspiera detoksykację i bierze udział w prawidłowym przebiegu procesów trawienia.

O układ trawienny i wątrobę pomoże zadbać również produkt REGULACID. To doskonałej jakości suplement diety, który z powodzeniem mogą stosować osoby z zakwaszonym organizmem. Preparat w postaci tabletek powlekanych charakteryzuje się bogatym składem zawierającym m.in. naturalne wyciągi roślinne, w tym ekstrakt z zielonej herbaty i karczocha, wysoko przyswajalny cynk oraz magnez. Ekstrakt z zielonej herbaty pomaga przyspieszyć metabolizm i przyczynia się do spalania tłuszczów. Co więcej, korzystnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie dróg moczowych i nerek. Cynk i magnez w formie doskonale przyswajalnych chelatów aminokwasowych Albion® ułatwią utrzymanie prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej.

Suplementy diety na niestrawność

Wsparcie w walce z objawami niestrawności może zyskać decydując się na ESSENTIX. To suplement diety oparty o wysokiej jakości fosfolipidy z nasion soi (Glycine max L.) bogate w fosfatydylocholinę w oleistej formie, uzupełniony witaminami A i E. Cholina występująca w fosfolipidach przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania wątroby i uczestniczy w metabolizmie tłuszczów. Cenna dla wątroby jest również wspomniana witamina E, która chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Witamina A z kolei bierze udział w specjalizacji komórek.

Idą święta. Warto więc zadbać o odpowiednią pracę naszego układu pokarmowego. Smakowanie pysznych posiłków w rodzinnym gronie przy akompaniamencie bożonarodzeniowych kolęd powinno być przyjemnością, a nie powodować niesmak i niestrawność.
Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel