L-arginina vs Beta-alanina. Poznaj ich działanie

2018-10-29
L-arginina vs Beta-alanina. Poznaj ich działanie

L-arginina czy Beta-alanina?
Przedtreningówki, obok odżywek białkowych, produktów zawierających kreatynę i spalaczy tłuszczu, to najczęściej wybierane suplementy diety przez osoby aktywne fizycznie i sportowców wyczynowych, którzy chcą pobudzić swój organizm do mocnego treningu. Skład większości tych produktów zawiera L-argininę i Beta-alaninę pomagające zbudować wymarzoną sylwetkę. Sprawdźcie jak działają L-arginina i Beta-alanina, jak dawkować te aminokwasy i jakie produkty polecamy.

L-arginina – co to jest?

L-arginina zaliczana jest do aminokwasów endogennych, a więc tych, które nasz organizm jest w stanie sam wyprodukować. Im jednak jesteśmy starsi, produkcja tej substancji staje się coraz bardziej ograniczona. L-arginina powstaje podczas przemian cytruliny. Znajduje się też w mięsie, nabiale oraz w produktach mlecznych i niektórych pochodzenia roślinnego. Należy jednak pamiętać, że trudno dostarczyć konkretnej dawki L-argininy z wyżej wymienionych źródeł. By więc efekty były widoczne, warto postawić na suplementację.

Stosowanie produktów zawierających L-argininę potęguje wzrost produkcji tlenku azotu (NO). Dzięki temu związkowi następuje lepszy przepływ krwi, przez co nasze mięśnie otrzymują więcej cennych substancji odżywczych. Mamy zatem więcej siły do treningu i odczuwamy mniejsze zmęczenie, a to doskonałe warunki pomagające w budowaniu większej masy mięśniowej.

L-arginina ma pozytywny wpływ na libido
Co ważne, suplementacja produktami zawierającymi L-argininę korzystnie wpływa na regenerację mięśni po intensywnych treningach, a także pomaga oczyścić organizm ze zbędnych metabolitów wtórnych. L-arginina pozytywnie wpływa również na naszą kondycję seksualną. A to za sprawą pozytywnego oddziaływania tlenku azotu na libido. Ponadto, badania pokazują, że aminokwas ten wspiera produkcję plemników i poprawia ich jakość oraz ruchliwość.

Jak dawkować L-argininę?

Najlepiej zgodnie z zaleceniami producenta. Wtedy możemy być pewni, że suplementacja przebiegać będzie prawidłowo i bezpiecznie dla naszego organizmu. Oczywiście podaż tego aminokwasu należy dostosować do diety jaką stosujemy i intensywności treningowej. Warto wiedzieć, że dzienna dawka L-argininy mieści się w granicach od 3 do 8g. I tej dawki powinniśmy się trzymać.

Jakie suplementy z L-argininą?

Wiele osób ceni sobie stosowanie przedtreningówek zawierających L-argininę w kontekście budowania masy mięśniowej i przyrostu siły. To również doskonałe wsparcie do jeszcze bardziej intensywnego treningu.

Jakie suplementy warto więc polecić? Wybór jest naprawdę spory. Ważne, aby postawić na sprawdzonych producentów. Takim z pewnością jest firma Olimp, której produkty tworzone są w warunkach farmaceutycznych, co daje gwarancję ich jakości i bezpiecznego stosowania.

Doskonałym wsparciem przed treningiem będzie m.in. AAKG Extreme 1250. To arginina w postaci alfaketoglutaranu pozwalającego dłużej utrzymać pobudzający efekt. Inną, równie dobrą opcją, jest zastosowanie Argi Power 1500mg, opierającym się na doskonale przyswajalnej formie chlorowodorku (arginina HCI).

W formie shotów firma Olimp proponuje AAKG 7500 Extreme Shot. To niewielka, poręczna ampułka, która powinna spełnić wymagania nawet najbardziej wymagających osób, lubiących intensywne, wręcz mordercze treningi.

Mordercze treningi? L-arginina czy Beta-alanina?
Czym jest Beta-alanina?

Aminokwasem, który pozwoli Wam zwiększyć możliwości treningowe jest także Beta-alanina. Zastosowanie jej w przedtreningowych suplementach diety pomaga ograniczyć uczucie zmęczenia i spowolnić produkcję kwasu mlekowego po ciężkim wysiłku fizycznym.

Beta-alanina to podstawowa substancja wpływająca na produkcję karnozyny – związku odpowiadającego za prawidłową równowagę kwasowo-zasadową w mięśniach. Zwiększona ilość karnozyny pomaga również usprawnić pracę mięśni w wyniku wzrostu skurczów włókien mięśniowych. Mówiąc wprost, lepiej odżywione mięśnie przejawiają większe możliwości do bardziej intensywnego i dłuższego treningu, co przekłada się na lepszą wydolność naszego organizmu, a tym samym skuteczniejszego budowania masy mięśniowej. Nie wspominając, że praca mięśniowa jest o wiele lepsza pod kątem jakości.

Jak dawkować Beta-alaninę?

Podobnie, jak w przypadku L-argininy, zalecana, dzienna dawka Beta-alaniny wynosi od 3 do 8g. Aminokwas ten powinno się przyjmować zarówno przed, jak i po wysiłku fizycznym.

Zgodnie z badaniami, Beta-alaninę warto łączyć z L-histydyną. Wówczas staje się ona aktywna i dopiero wtedy powstaje wspomniana powyżej karnozyna.

Beta-alanina i L-arginina pomagają przeprowadzić bardziej intensywny trening
Beta-alanina doskonale sprawdzi się również w połączeniu z kreatyną czy tauryną. Kreatyna, jak wiadomo, zwiększa wydolność fizyczną podczas krótkich, bardzo intensywnych ćwiczeń fizycznych. Efekt ten osiągniemy stosując dziennie 3g kreatyny. Tauryna z kolei pomaga m.in. opóźnić uczucie zmęczenia. Połączenie tych trzech substancji korzystnie wpływa na lepszą wytrzymałość mięśni, dokładniejszy transport kreatyny i ograniczenie zmęczenia.

Beta-alanina. Jakie suplementy wybrać?

Godnymi polecenia będą tutaj dwa produkty firmy Olimp. To Beta-alanine Xplode oraz Beta-alanine Carno Rush Mega Tabs. Pierwszy z nich jest doskonałym połączeniem Beta-alaniny ze wspomnianymi L-histydyną i kreatyną. Synergistyczne działanie tych i innych zawartych w produkcie składników ma na celu zwiększenie objętości treningowej zarówno w czasie, jak i intensywności, przy jednoczesnym, maksymalnym skróceniu odpoczynku.

Drugi produkt Beta-alanine Carno Rush Mega Tabs jest tańszym odpowiednikiem Beta-alanine Xplode. To aż 1000mg czystej Beta-alaniny w jednej tabletce. Beta-alanine Carno Rush Mega Tabs został wzbogacony o L-histydynę oraz witaminę B6 przyczyniającą się do zmniejszenie uczucia zmęczenia i znużenia. To zatem doskonała opcja dla osób aktywnych fizycznie, sportowców wyczynowych trenujących sporty wytrzymałościowe i siłowo-wytrzymałościowe.  
Pokaż więcej wpisów z Październik 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel