Jedzmy z głową. Cheat meal a odchudzanie

2018-10-26
Jedzmy z głową. Cheat meal a odchudzanie

Cheat meal a odchudzanie
Przestrzeganie diety to klucz do sukcesu, kiedy chcemy zbudować wymarzoną sylwetkę. Wielu osobom trudno jest jednak utrzymać reżim dietetyczny. Wiąże się to z wieloma wyrzeczeniami. Kto z nas bowiem nie lubi w trakcie dnia podjeść sobie słodkiego lub zamiast zbilansowanego posiłku zasmakować pizzy, kebaba czy pysznie wyglądającego i smakującego burgera? Taki cheat meal, szczególnie w diecie odchudzającej, też jest wskazany. Pod warunkiem tylko, że do tematu podejdziemy z głową. Pamiętajmy, zdrowie odżywianie, walka z nadmiarem tkanki tłuszczowej, ma być dla nas przyjemnością, a nie katorgą.

Cheat meal? Co to takiego?

Cheat meal w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego to posiłek oszukany. Inaczej, posiłek będący odstępstwem od ścisłej, zbilansowanej diety. Co dokładnie możemy określić jako cheat meal? Nie ma tutaj konkretnych posiłków. Może być to kebab, pizza, burger lub coś innego, słodkiego, wysokokalorycznego, na co mamy ochotę, szczególnie podczas katorżniczej diety redukcyjnej.

Cheat meal – na lepsze samopoczucie

Zapytacie, po co jest cheat meal? Odpowiedź jest prosta: dla lepszego samopoczucia i „podkręcenia” metabolizmu. Trzymanie się restrykcyjnej diety w procesie odchudzania jest trudne. Wymaga dużo silnej woli, poświęcenia i systematyczności. Wiele osób często szybko wymięka. Nie mogą one obejść się bez podjadania i nie wyobrażają sobie tygodnia bez zjedzenia wspomnianych fast foodów. Wpisanie do swojego planu żywieniowego jednego oszukanego posiłku pomaga wytrwać nam w diecie. Co więcej, taki cheat meal traktujemy jako nagrodę po kilku tygodniach „walki” o naszą wymarzoną sylwetkę. To swoisty dopływ sporej dawki endorfin, które z pewnością obniżą poziom stresu wywołanego ujemnym bilansem kalorycznym.

Cheat meal na poprawę humoru

Z cheat mealem nie należy jednak przesadzać. Zjedzenie raz na dwa tygodnie takiego posiłku nie wyrządzi wiele złego. Ważne, by nasz ulubiony burger czy pizza nie przekraczały wartości 1000 kcal. Lepiej też taki posiłek zjeść w ciągu dnia, niż na noc.

Cheat meal nie musi być też typową bombą kaloryczną. Zamiast lodów, zapiekanek czy dużej porcji frytek, możemy po prostu zjeść jeden, zdrowy posiłek dziennie więcej. To tzw. clean cheat meal, którego wartość kaloryczną sami określamy. Najłatwiej jest nam dołożyć do posiłku dodatkową porcję ryżu, orzechów, makaronu czy przyrządzić białkowego szejka. Dla niektórych to już swego rodzaju urozmaicenie diety, nie tylko pobudzające metabolizm, ale także poprawiające samopoczucie.

Cheat meal = batony proteinowe

Zdrową przekąską i zarazem cheat mealem będą batony proteinowe. To doskonała alternatywa dla osób aktywnych fizycznie, lubiących podjadać, szczególnie słodkie.

Doskonałą przekąską i jednocześnie nowością wśród proteinowych batonów jest Olimp Protein Bar. Chrupiący baton w polewie czekoladowej i rozpływającą się w ustach warstwą karmelu, wyróżniają trzy znakomite smaki: peanut butter, yummy cookie i coffee delight. To aż 20g pełnowartościowego białka, w dodatku z niską zawartością cukru (tylko 2g).

Baton Olimp Protein Bar

Inną ciekawą propozycją od firmy Olimp jest zawierający 22g białka baton Gladiator lub Matrix Pro 32, w składzie którego znajdziemy aż 25g protein. Gdy najdzie nas ochota na coś słodkiego warto również sięgnąć po batona BOOM-Bar, występującego w czterech przepysznych smakach: białej czekolady z aksamitnym kokosowym lub kremowym wnętrzem o smaku sernika czy mlecznej czekolady o czekoladowym lub karmelowym wypełnieniu.
Firma Olimp nie pominęła również osób budujących masę mięśniową. Dla nich, jako alternatywę posiłku lub pyszną białkowo-węglowodanową przekąskę stworzono baton GB 6000 Protein Bar.

This is it! – pełnowartościowe posiłki

Kto powiedział, że cheat meal musi być niezdrowym posiłkiem? Otóż nikt! W związku z tym, cheat meal nie musi być wysokokaloryczną przekąską. Podążając za światowymi trendami firma Olimp może pochwalić się linią żywności funkcjonalnej „This is it!”. Przygotowanie pełnowartościowego i wysokobiałkowego posiłku, który będzie posiadał niewielkie dodatki cukru, soli i czy niezdrowych tłuszczów, jeszcze nigdy nie było tak proste. Nie trzeba posiadać wysokich kulinarnych umiejętności, by przygotować na śniadanie przepysznego omleta HI Pro Omelette czy owsianki HI Protein Oatmeal. Na deser z kolei warto sięgnąć po naleśniki HI Pro Pancakes lub przygotować pyszne, czekoladowe ciasteczka HI Protein Brownie.

Cheat meal - omlet

Kremy orzechowe - źródło zdrowego tłuszczu

W naszej diecie nie możemy zapominać o tłuszczu. Doskonałym, zdrowym cheat mealem, będą kremy orzechowe od firmy Olimp. W ofercie znajdziemy Premium Peanut Butter w wersji: soft i crunchy. Dla osób preferujących orzechy nerkowca mamy Cashew Butter. Natomiast dla miłośników migdałów Almond Butter oraz nowość na rynku Almond Coconut Spread będący połączeniem masła migdałowego z miodem i olejem kokosowym. Jak widać wybór jest spory.

Pamiętajmy – cheat meal to nie zło. Oczywiście jeśli taki posiłek nie będzie stanowił codziennej diety. Jedzmy z głową, a to z pewnością poprawi nasze zdrowie i samopoczucie.
Pokaż więcej wpisów z Październik 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel