Jak radzić sobie ze stresem? Suplementy, które Ci w tym pomogą

2019-02-15
Jak radzić sobie ze stresem? Suplementy, które Ci w tym pomogą
Jak radzić sobie ze stresem?

Stres to nic przyjemnego. Jego skutki mogą negatywnie odbić się na naszym codziennym funkcjonowaniu i kondycji organizmu. Przewlekły stres „uderza” w nasz układ odpornościowy. Może więc przyczyniać się do rozwoju wielu chorób, dlatego nie można go lekceważyć. Poniżej wyjaśniamy czym jest stres, jakie są przyczyny i skutki utrzymywania się takiego stanu przez dłuższy czas oraz jak sobie z nim radzić.

1. Czym jest stres?
2. Przyczyny stresu
3. Skutki stresu
4. Jak radzić sobie ze stresem?
5. Suplementy na stres

Czym jest stres?

Stres to nic innego jak reakcja naszego organizmu na występujące czynniki zewnętrzne, z którymi mamy problem sobie skutecznie poradzić. Czynniki lub zdarzenia te nazywamy stresorami zakłócającymi równowagę ustroju, w efekcie powodujące dyskomfort psychiczny lub fizyczny. Źródłem stresorów może być np. choroba, hałas czy choćby ciąża u kobiet lub śmierć ukochanej osoby.

Siła z jaką stresory oddziałują na nasz organizm może być różna. Stres mogą u nas wywoływać sytuacje życia codziennego, np. kłótnia z bliską osobą. O wiele mocniejsza i bardziej stresująca może być natomiast strata pracy i kłopoty finansowe. Są też czynniki najbardziej stresogenne wpływające na nasze życie i bezpieczeństwo, jak choćby zamachy terrorystyczne czy wojny. Stres występujący na skutego tego typu zjawisk może mieć na nas bardzo negatywny wpływ i niekiedy na zawsze zostawić ślad w naszej psychice.

Przyczyny stresu

W obecnych czasach niemalże na każdym kroku spotykamy się z sytuacjami stresowymi. Nasze życie goni w zawrotnym tempie. Dużo pracujemy, przez co zapominamy zadbać o własne zdrowie, zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Słabo się odżywiamy, nie jesteśmy aktywni, rzadko uprawiamy sport, co w efekcie tylko pogarsza nasze ogólne samopoczucie. Powoduje, że jesteśmy bardziej rozdrażnieni i podatni na stres w sytuacjach z pozoru wyglądających na proste do opanowania.
Przyczyn stresu może być mnóstwo. Każdy bowiem w danej sytuacji może inaczej reagować. Przykładowo, dla niektórych ślub czy narodziny dziecka mogą wywołać negatywne odczucia, u innych pozytywne, choć i tak stresujące.

POLECAMY: Wzmocnij serce, odporność i kości. Sięgnij po Gold Omega 3 D3+K2
Wzmocnij serce, odporność i kości. Sięgnij po Gold Omega 3 D3+K2

Dla jednych dłuższa „pogadanka z szefem” i wytknięcie przez niego naszych błędów może być na tyle stresujące, że niekorzystnie wpłynie na dalszą pracę. Inni z kolei potraktują to jako element motywacji, wyciągną wnioski i zaczną działać ze zdwojoną siłą oraz rozmachem.

Skutki stresu

Sytuacji stresowych nie możemy lekceważyć. Nawet jeśli wydaje nam się, że mamy nad wszystkim pełną kontrolę. Nie bagatelizujmy zatem występującego bólu głowy. Oczywiście nie należy przesadzać, ale pojawiająca się co raz częściej dana dolegliwość może być wywołana właśnie stresem.

Wspomniany przewlekły ból głowy może mocno zaburzyć nasze funkcjonowanie, zarówno w pracy, jak i przy zwyczajnych obowiązkach domowych. Negatywnie może także odbić się na regeneracji naszego organizmu (kłopoty ze snem).

Przewlekły stres może znacząco odbić się na naszym układzie odpornościowym. Z kolei jego osłabienie może prowadzić do wielu chorób, m.in. problemów układu sercowo-naczyniowego.

Dzieje się tak za sprawą wzrostu kortyzolu – hormonu, który w wyniku utrzymywania się nadmiernego stresu produkowany jest w zatrważającym tempie. Jego „nadprodukcja” wpływa negatywnie na ilość białych krwinek oraz hamuje powstawanie przeciwciał. Prowadzi to do zwiększenia podatności naszego organizmu na różnego rodzaju infekcje czy wirusy wywołujące choroby, w tym również przewlekłe schorzenia, jak np.: zespół jelita drażliwego czy cukrzyca typu 1.

Przewlekły stres może negatywnie odbić się również na prawidłowej pracy układu pokarmowego. Jeśli zatem towarzyszą nam bóle brzucha, mamy wzdęcia, biegunki lub zaparcia to niewykluczone, że one pokłosiem sytuacji stresowych.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Pośpiech, stres, zła dieta? DNA VM24 sprawnie uzupełni niedobór witamin i minerałów
Pośpiech, stres, zła dieta? DNA VM24 sprawnie uzupełni niedobór witamin i minerałów


Na stres reaguje także nasza skóra. Przyczynia się do tego m.in. wspomniany kortyzol.

Jak radzić sobie ze stresem?

To często zadawane pytanie. Niewątpliwie skutecznym i wręcz banalnym sposobem jest ruch. Nie odkryjemy Ameryki mówiąc, że aktywność fizyczna pomaga się odprężyć, zapomnieć o sytuacjach stresowych i złagodzić objawy nadmiernego stresu. Nie oznacza to, że od razu musimy ćwiczyć na „maksa”. Wystarczy ruch, krótka przebieżka na świeżym powietrzu, wycieczka rowerowa, a nawet dłuższy spacer z psem, które pozwolą nam się zrelaksować i zapomnieć o problemach.

Suplementy na stres

Innym, równie skutecznym wyjściem z tej sytuacji jest zbilansowana dieta wsparta wysokiej jakości bezpiecznymi suplementami. Jeśli uprawiamy sport zarówno amatorsko, jak i profesjonalnie, warto sięgnąć po Adapto-fuel. To preparat w formie kapsułek od firmy Olimp, którego skład oparty został na bazie czterech naturalnych i zarazem bezpiecznych w stosowaniu ekstraktów roślinnych (ashwagandhy, bakopy drobnolistnej, różeńca górskiego i żeń-szenia syberyjskiego). Ich kompleksowe działanie ma na celu poprawić odporność organizmu na stres (ashwagandhy KSM-66), zadbać o lepszą koncentrację i pamięć (bakopa drobnolistna), zmniejszyć uczucie zmęczenia fizycznego (różeniec górski), zadbać o właściwe funkcjonowanie układu krążenia i zwiększyć wydolność tlenową (żeń-szeń).

Dla osób preferujących bardziej statyczny tryb życia dobrym rozwiązaniem będzie suplement diety w tabletkach Forstres lub preparat w kapsułkach Melisa Premium. Pierwszy z nich zawiera w składzie ekstrakty roślinne z korzenia ashwagandy KSM-66 i liści melisy oraz pomagający łagodzić skutki stresu magnez i korzystnie wpływającą na układ nerwowy witaminę B6. Melisa Premium to z kolei suplement, który oprócz wspomnianego, działającego odprężająco ekstraktu z liści melisy, wzbogacono kwasem pantotenowym (pomaga ograniczyć uczucie zmęczenia) i witaminą B1, która zadba o m.in. prawidłowe funkcjonowanie serca i układu nerwowego oraz korzystnie wpłynie na utrzymanie właściwych funkcji psychologicznych.

Nie lekceważ zatem stresu. Nie bagatelizuj jego objawów, które z czasem mogą się jedynie nasilać. Zareaguj odpowiednio wcześnie i ciesz się zdrowiem oraz witalnością.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel