Jabłczan kreatyny czy monohydrat? Co wybrać? Z czym łączyć?

2018-10-08
Jabłczan kreatyny czy monohydrat? Co wybrać? Z czym łączyć?

Monohydrat kreatyny czy jabłczan kreatyny?
„Jabłczan kreatyny czy monohydrat co wybrać” - to często zadawane pytanie przez osoby rozpoczynające przygodę z siłownią, ale też bardziej doświadczonych sportowców. Poniżej wyjaśniamy czym jest monohydrat, a czym jabłczan kreatyny i z jakimi produktami warto je łączyć. Wybór pozostawiamy Wam.


Kreatyna – skuteczny suplement diety

Osoby chcące zbudować większą, beztłuszczową masę mięśniową, zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość oraz ograniczyć zmęczenie nie mogą w swojej suplementacji pominąć produktów zawierających kreatynę. To obok odżywek białkowych najpopularniejsze suplementy wybierane przez sportowców wyczynowych i osoby aktywne fizycznie. Skąd taka popularność kreatyny? Bo to skuteczne i bezpieczne preparaty, o czym świadczy duża liczba badań. Udowodniono, że stosowanie 3g kreatyny dziennie zwiększa wydolność fizyczną w przypadku następujących po sobie krótkich, bardzo intensywnych ćwiczeń fizycznych. Mówiąc wprost, kreatyna zwiększa energię, co przekłada się na lepsze warunki dla rozwoju naszych mięśni. Suplementy z kreatyną występują w postaci tabletek, kapsułek lub proszku. Każdy więc z pewnością wybierze najlepszą dla siebie formę stosowania.

Czym jest monohydrat kreatyny?
Monohydrat kreatyny – co to jest?

Wybierając pomiędzy monohydratem kreatyny, a jabłczanem kreatyny różnice są niewielkie. Obie formy są skuteczne. Monohydrat jest połączeniem pojedynczej cząsteczki kreatyny z cząsteczką wody, co charakteryzuje się lepszym i mocniejszym wiązaniem wody w organizmie. W efekcie powoduje to wzrost mięśni. Suplementy zawierające monohydrat kreatyny to zatem doskonałe produkty dla osób chcących poprawić nie tylko swoją kondycję, ale i wyniki sportowe czy zbudować większą masę mięśniową. Stąd też ich duża popularność wśród sportowców i osób aktywnych fizycznie.

Czym jest jabłczan kreatyny?

Równie popularny i skuteczny co monohydrat jest jabłczan kreatyny, często określany również jako TCM, tricreatine malate lub trikreatyna. Jabłczan kreatyny, dzięki połączeniu jednej cząsteczki kreatyny z trzema cząsteczkami kwasu jabłkowego, przejawia większą stabilność w przewodzie pokarmowym, w efekcie czego odpowiednia ilość kreatyny trafia do naszych mięśni. Co więcej, jabłczan kreatyny doskonale się rozpuszcza. W dodatku, w odróżnieniu od monohydratu, suplementacja jabłczanem kreatyny nie zatrzymuje aż tak mocno wody w organizmie. Stąd też, nie dostrzeżemy szybko aż tak widocznych zmian w wyglądzie naszej sylwetki.

Kreatyna zwiększa wydolność fizyczną
Z czym najlepiej łączyć kreatynę?

Skuteczne działanie kreatyny nie przeszkadza, by suplementy zawierające tę substancję łączyć z innymi produktami. Poniżej podpowiadamy z czym najlepiej łączyć kreatynę. Dobrym i bezpiecznym wyborem będzie połączenie kreatyny z odżywkami węglowodanowymi pozwalającymi w sprawny i efektywny sposób dostarczyć kreatynę do mięśni. Inną, równie skuteczną opcją jest połączenie kreatyny z beta-alaniną, co pomaga zwiększyć jeszcze bardziej wytrzymałość. Kreatynę można łączyć również z tauryną, która jest doskonałym transporterem cząsteczek kreatyny. W procesie budowania masy mięśniowej warto także kreatynę łączyć z aminokwasami rozgałęzionymi BCAA.

Kreatyna? Z czym łączyć?
Jak widać, możliwości jest wiele. Podobnie, jak produktów zawierających kreatynę. Należy pamiętać, by stawiać na najlepsze jakościowo, bezpieczne suplementy diety. Do takich z pewnością należą produkty firmy Olimp Laboratories, których produkcja w warunkach farmaceutycznych stanowi gwarancję ich bezpiecznego stosowania.  
Pokaż więcej wpisów z Październik 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel