Dieta, a święta Bożego Narodzenia. Kilka porad, jak jeść i nie przytyć w święta

2018-12-18
Dieta, a święta Bożego Narodzenia. Kilka porad, jak jeść i nie przytyć w święta

Dieta, a święta Bożego Narodzenia
Święta Bożego Narodzenia za pasem. Jedzenia będzie więc pod dostatkiem. Dla tych, którzy nie trzymają diety, nie liczą kalorii i makroskładników, to czas kosztowania pysznych, wigilijnych potraw bez umiaru i obaw, że waga pokaże więcej kilogramów. Gorzej natomiast z tymi osobami, które przestrzegają zasad zdrowego odżywiania. Osoby te, z obawy przed utratą ciężko wypracowanych w kuchni i na siłowni efektów, często zadają sobie pytanie „jak przetrwać święta?”. Podpowiadamy jak jeść w święta, by nie stresować się o ewentualne, negatywne skutki nadwyżki kalorycznej.

1. Święta, a trzymanie diety
2. Dieta, a święta Bożego Narodzenia. Wystrzegaj się głodówki!
3. Nie stresujmy się w święta!
4. Dieta podczas świąt Bożego Narodzenia. Pijmy dużo wody
5. Suplementy na świąteczną niestrawność
6. Dieta w święta Bożego Narodzenia. Bądź aktywny, nie siedź przy stole!

Święta, a trzymanie diety

To odwieczny problem osób będących na diecie. Odchudzającym się i pilnującym zasad zdrowego żywienia ciężko pogodzić się z faktem, że podczas świąt Bożego Narodzenia nie będą mogli skosztować bigosu, pysznego karpia w panierce czy babcinych pierogów. Już na samą myśl o tych i innych wigilijnych potrawach, człowiek czuje ich zapach. Jak więc przetrwać święta Bożego Narodzenia będąc na diecie? Czy w ogóle takie stawianie sprawy ma sens?

Dla jednych ma, dla drugich nie. Nie popadajmy jednak w skrajności. Dieta oczywiście jest ważna, szczególnie, gdy obraliśmy sobie cel i chcemy wymodelować swoją sylwetkę, pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej lub zbudować większą, suchą masę mięśniową. Pamiętajmy jednak, że te kilka świątecznych dni nie zaburzy nam kilku tygodni czy miesięcy restrykcyjnego przestrzegania diety i regularnego treningu. O ile, będziemy trzymać się kilku ważnych zasad.

Dieta, a święta Bożego Narodzenia

Dieta, a święta Bożego Narodzenia. Wystrzegaj się głodówki!

Przed nami trzy świąteczne dni i mnóstwo jedzenia. Nie oznacza to, że wszystko musimy zjeść. Pokosztować owszem, ale z umiarem. Wieczerza wigilijna to istna bomba kaloryczna, a zarazem uczta dla podniebienia. Przy zachowaniu zdrowego rozsądku, można jednak pozwolić sobie na „lekkie” odstępstwa.

Jak przygotować się do kolacji wigilijnej? Ważne, aby tego dnia, ale i w dni poprzedzające Wigilię, nie głodzić się. To, że przed wieczerzą nic nie zjemy, nie oznacza, że będziemy mogli podczas niej pozwolić sobie na więcej. Nic z tych rzeczy! Ważne, aby w tych dniach starać się jeść regularnie, trzymając się bilansu kalorycznego. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że nie zjemy więcej podczas kolacji. A nawet jeśli to z pewnością nie będą to zbyt duże ilości. Nie głódźmy się też po świętach. Uwierzcie, nic to nie da!

Nie stresujmy się w święta!

Okres świąteczny to niestety dla wielu osób dbających o linię czas stresujący. Zamiast cieszyć się spotkaniem w rodzinnym gronie, większość z nas przejmuje się przygotowaniami i tym, jak poradzą sobie z dietą w święta Bożego Narodzenia. Niepotrzebnie! Jeśli faktycznie trzymasz dietę i martwi Cię zjedzenie kilku pierogów więcej, odpuść i w ogóle ich nie ruszaj. Z kolei, jeśli masz później żałować, że nie skosztowałeś swoich ulubionych potraw, nie zastanawiaj się, tylko zjedz racjonalną porcje, bez zbędnego przejadania się. Co istotne, jeśli już zdecydujemy się zjeść więcej, jedzmy wolno, smakujmy potrwa.

Kilka kilogramów więcej po świętach Bożego Narodzenia? Nie stresuj się!

Dieta podczas świąt Bożego Narodzenia. Pijmy dużo wody

Nie zaczynajmy od ciasta. To zostawmy na koniec. Na początku pokosztujmy innych, bardziej wartościowych dla nas potraw, jak np. ryb czy barszczu. Jeśli to możliwe nie sięgajmy po potrawy zawierające mąkę. Nie wskazane będą również różnego rodzaju tradycyjne sałatki z dodatkiem majonezu. Lepszym i mniej kalorycznym zamiennikiem będzie jogurt naturalny.

Pijmy dużo wody. Odpowiednie nawodnienie jest kluczowe z prostego powodu. Pijąc więcej, bardziej wypełnimy nasz żołądek, przez co zjemy mniej podczas wigilijnej kolacji. W dodatku, przy większej ilości jedzenia nasz organizm potrzebuje nawodnienia.

Suplementy na świąteczną niestrawność

Ważne też, aby zadbać o odpowiednie trawienie. Przy wigilijnym stole o niestrawność nie trudno, dlatego zanim zasiądziemy do wieczerzy, warto wypić choćby szklankę niegazowanej wody z cytryną czy miętową herbatę, a podczas kolacji raczyć się tradycyjnym kompotem z suszu, najlepiej nie zawierającym dużej ilości cukru. W lepszym trawieniu pomogą również suplementy diety korzystnie wpływające na układ pokarmowy, w tym szczególnie na wątrobę. Dobrym wyborem będzie Essentix od firmy Olimp Labs. To występujący w postaci doskonale przyswajalnych kapsułek preparat bogaty w fosfolipidy sojowe oraz witaminę A i E. Zawarta w fosfolipidach cholina korzystnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie wątroby i bierze udział w metabolizmie tłuszczów. Witamina E jest doskonałym przeciwutleniaczem pomagającym w ochronie komórek, w tym również komórek wątroby, przed stresem oksydacyjnym.

Innymi produktami firmy Olimp Labs, które mogą okazać się cennym wsparciem w walce z wigilijną niestrawnością będą Detoxeed-Pro lub Hepaplus. W obu zastosowano m.in. ekstrakt z karczocha, który stanowi znakomite wsparcie w przypadku detoksykacji i prawidłowego funkcjonowania wątroby.

Dieta w święta Bożego Narodzenia. Bądź aktywny, nie siedź przy stole!

W święta Bożego Narodzenia warto być aktywnym
Na koniec warto zadbać o ruch. Może niekoniecznie należy wyskoczyć na siłownię, ale dłuższy spacer, po sytej, wigilijnej kolacji lub w trakcie świątecznych dni, nam nie zaszkodzi. Odejdźmy na chwilę od stołu. Spędźmy aktywnie czas z rodziną. Oprócz wspomnianego spaceru dobrym pomysłem będzie wyjście np. na lodowisko. Ruch poprawia metabolizm, spalamy też nadprogramowe kalorie. Nie wspominając już o poprawie naszego samopoczucia. Korzystajcie z wolnego!

Wesołych Świąt!  
Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel