Czym są potreningowe suplementy diety? Jakie odżywki stosować po treningu?

2019-01-24
Czym są potreningowe suplementy diety? Jakie odżywki stosować po treningu?
Czym są odżywki potreningowe?

Efekty to coś co nas napędza w pracy nad sylwetką. Bez względu na to czy jesteśmy w trakcie budowania masy mięśniowej czy chcemy zredukować tkankę tłuszczową. Dążąc do wyznaczonego celu powinniśmy zwrócić uwagę na trening, zdrowe i pełnowartościowe odżywianie, regenerację organizmu i suplementy diety. To właśnie odżywki potreningowe pozwolą nam dostarczyć do organizmu cennych składników, utraconych na skutek intensywnego wysiłku fizycznego i pomogą w efektywniejszym kształtowaniu wymarzonej sylwetki. Sprawdź dokładnie czym są potreningowe suplementy. Dowiedz się, które warto stosować, by uzyskać oczekiwane efekty.

1. Czym są odżywki potreningowe?
2. Jakie odżywki stosować po treningu?
3. Jakie białko po treningu?
4. Węglowodany niezbędne po treningu
5. Kreatyna po treningu
6. Aminokwasy BCAA
7. Czy warto stosować odżywki potreningowe?
8. Dla kogo przeznaczone są odżywki potreningowe?

Czym są odżywki potreningowe?

Okres okołotreningowy dla osób aktywnych fizycznie i budujących formę jest bardzo ważny. Nie wystarczy dać z siebie wszystko na treningu i liczyć, że mięśnie szybko urosną. Realizacja założeń treningowych to jedno. Aby nasz wysiłek nie poszedł na marne, warto po wysiłku fizycznym dostarczyć do naszego organizmu odpowiednich składników, które przyspieszą regenerację zmęczonych treningiem mięśni i w efekcie zadbają o ich szybszy rozwój.

Zapewne słyszeliście o pojęciu tzw. „okna anabolicznego”. Występuje ono do dwóch godzin po treningu. Wtedy nasz organizm potrzebuje wielu cennych składników odżywczych, które musimy dostarczyć w posiłku lub dzięki odżywkom potreningowym. Dzięki nim skutecznie uzupełnimy dietę w wartościowe mikro i makroelementy, co z pewnością przełoży się na efekty podczas pracy nad wymarzoną sylwetką.

Jakie odżywki stosować po treningu?

Kluczowe w potreningowej suplementacji jest białko. To główny budulec naszych mięśni, pomagający w ich wzroście i utrzymaniu masy mięśniowej. Nic więc dziwnego, że na liście odżywek tej kategorii to absolutny nr 1. Zapytacie więc: „jakie białko po treningu”? Wybór jest naprawdę spory i niekoniecznie łatwy, przynajmniej dla laika rozpoczynającego dopiero przygodę ze sportem i pracę nad sylwetką. Producenci suplementów diety i odżywek prześcigają się na rynku z tworzeniem coraz to lepszych preparatów białkowych. Stawiajcie na jakość. Czytajcie etykiety i wybierajcie jedynie sprawdzonych, renomowanych producentów, jak np. firmę Olimp – jednego ze światowych liderów w produkcji suplementów diety. Produkty Olimp zanim trafią na sklepowe półki są wielokrotnie badane i sprawdzane pod kątem farmaceutycznym, dzięki czemu są bezpieczne w stosowaniu.

Jakie białko po treningu?

Wybierając odżywkę białkową zwracajmy uwagę na czas wchłaniania się produktu. To istotne w przypadku suplementacji potreningowej, ponieważ odżywka białkowa powinna być szybko dostarczona do organizmu po zakończonym wysiłku fizycznym. Dobrym wyborem będzie tutaj odżywka białkowa Whey Protein Complex 100% od firmy Olimp oparta na bazie koncentratu oraz izolatu białek serwatkowych charakteryzujących się wysoką wartością odżywczą oraż zróżnicowanym tempem wchłaniania. Izolat uzupełni niedobory białka w szybki sposób, z kolei koncentrat nieco wolniej, dzięki czemu równomiernie złagodzi skutki intensywnego treningu.

Węglowodany niezbędne po treningu

Co oprócz białka? Po treningu należy również przyjąć odpowiednią porcję węglowodanów. Dzięki nim otrzymamy nie tylko niezbędną energię, ale również łatwiej nam będzie zregenerować zmęczone morderczym treningiem mięśnie. Intensywny wysiłek wyczerpuje m.in. zapasy glikogenu, który skutecznie uzupełniają węglowodany, przyczyniając się tym samym do rozbudowy mięśni. W tym wypadku dobrym wyborem wśród odżywek węglowodanowych będzie CARBO-NOX od firmy Olimp, wyróżniający się bogatym składem, pomagający szybko dostarczyć wspomnianych węglowodanów po treningu.

Odżywki potreningowe skutecznie uzupełniają niedobór składników utraconych podczas wysiłku fizycznego.

Dobrą opcją będzie również stosowanie po treningu odżywek łączących zarówno odpowiednie porcje białka i węglowodanów. Precyzyjnie dostarczy je m.in. Regenerator należący do marki Biogenix. Stanowi on przemyślaną kompozycję składników szczególnie istotnych w trakcie regeneracji. Jedna porcja (60g) preparatu pozwoli dostarczyć naszym mięśniom 21g białka i 32g węglowodanów.

Kreatyna po treningu

W suplementacji potreningowej ważnym produktem do stosowania jest również kreatyna. Substancja ta przede wszystkim odpowiedzialna jest za poprawę wydolności fizycznej, co znacząco wpływa na rozbudowę masy mięśniowej. Nie mniej jednak preparaty zawierające kreatyny pomagają zadbać o lepszą regenerację organizmu. Dzieję się tak na skutek wzrostu uwalnianej energii (ATP), co hamuje występujące po treningu procesy kataboliczne. Kreatyna bierze również udział w resyntezie wspomnianego glikogenu, którego zapasy tracimy podczas wysiłku.

Jaką kreatynę wybrać po treningu? O naszą siłę i regenerację skutecznie zadba Creatine Monohydrate Powder od firmy Olimp. To produkt o doskonałej rozpuszczalności i przyswajalności, zawierający w swojej porcji aż 3g mikronizowanego monohydratu, bez zbędnych dodatków i wypełniaczy. Stanowi najlepiej przebadaną formę pomagającą zwiększyć wydolność fizyczną i ochronić mięśnie przed rozpadem.

Aminokwasy BCAA

Cennym wsparciem po treningu będą aminokwasy rozgałęzione BCAA. Wysokiej jakości, farmaceutycznie czyste aminokwasy BCAA otrzymamy kupując produkt BCAA Xplode Powder, zwierający L-leucynę, L-izoleucynę i L-walinę w stosunku 2:1:1, pozwalające zadbać o lepszą regenerację mięśni.

Czy warto stosować odżywki potreningowe? 

Oczywiście, że tak! Odpowiednio dobrana potreningowa suplementacja pomoże w szybszym osiągnięciu postawionych przed sobą celów. Odżywki podtreningowe korzystnie wpływają bowiem na ograniczenie zmęczenia występującego na skutek ciężkiego treningu. Pozwalają też zadbać o wspomnianą regenerację mięśni, dzięki czemu możemy regularnie trenować i budować formę.

Czy warto stosować odżywki potreningowe?

Odżywki potreningowe to również doskonała, szybka opcja na uzupełnienie cennych składników odżywczych, które utraciliśmy w trakcie ćwiczeń. Nie zawsze przecież jesteśmy w stanie po treningu przyrządzić sobie i zjeść pełnowartościowy posiłek.

Dla kogo przeznaczone są odżywki potreningowe?

Suplementy, które warto stosować po treningu stanowią wsparcie dla osób aktywnych fizycznie, zarówno ćwiczących rekreacyjnie, jak i sportowców wyczynowych. Przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych. W przypadku kłopotów zdrowotnych, zanim sięgniemy po odżywki potreningowe, należy skonsultować ich stosowanie z lekarzem.

Suplementów nie mogą stosować dzieci, kobiety w ciąży lub panie karmiące piersią. Zanim zdecydujemy się na zakup konkretnego produktu warto również przeczytać skład, bo być może jesteśmy uczuleni na dany składnik znajdujący się w produkcie.
Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel