Bieganie zimą. Jak podtrzymać formę? Jakie suplementy stosować?

2019-01-17
Bieganie zimą. Jak podtrzymać formę? Jakie suplementy stosować?
Bieganie zimą. Kilka cennych porad

Zima to nie najlepsza pora roku dla biegaczy. Szczególnie tych lubiących biegać rekreacyjnie. Wyczynowi sportowcy też nie mają lekko. Przenikliwe zimno, mroźne powietrze, padający śnieg, śliskie ścieżki po którym ciężko się biega, sprawiają, że nie chce się wychodzić z domu i trenować. Wypracowanej przez ostatnie, cieplejsze miesiące jednak szkoda. Podpowiadamy więc, jak w zimie podtrzymać wypracowaną przez ostatnie miesiące kondycję i wytrzymałość. Nie zapominamy również o suplementacji.

1. Nie możesz przestać biegać!
2. Pamiętaj o rozgrzewce, ale nie przesadź
3. Zachowaj zdrowy rozsądek
4. Nie zapominaj o suplementach diety

Nie możesz przestać biegać!

To największy błąd. Wyczynowi sportowcy to wiedzą, dlatego nawet w zimie nie odwieszają butów na przysłowiowy „kołek”. Gorzej sprawy mają się z osobami, które bieganie traktują mniej profesjonalnie. Biegają, bo lubią. Jogging jest bowiem znakomitą odskocznią od pracy i codziennych obowiązków domowych. W dodatku pozwala utrzymać formę, doskonale wpływa na wydolność organizmu, pomaga też zachować zdrowie i witalność.

Okres zimowy to dla biegaczy czas na budowanie wytrzymałości. Nie przestajemy więc biegać, nie mniej jednak nie musimy aż tak się katować. Trenujmy mądrze. Możemy zrobić więcej kilometrów, ale w wolniejszym tempie. Oczywiście, nie zaszkodzi, by raz na kilka wolniejszych przebieżek, zwiększyć tempo czy wprowadzić element siłowy. Urozmaici to nasz trening i sprawi, że nie dopadnie nas monotonia. To doskonała opcja do podtrzymania formy, którą szlifować będziemy za kilka miesięcy.

Pamiętaj o rozgrzewce, ale nie przesadź

Rozgrzewka w każdym sporcie ma kluczowe znaczenie. Odpowiednie „dogrzanie” mięśni pozwala płynnie wejść w trening i uniknąć niepotrzebnych, przykrych w skutkach kontuzji. Nie inaczej jest w przypadku biegania w okresie zimowym. Rozgrzewajmy się, ale nie róbmy tego zbyt długo, by nie wychłodzić organizmu. Lepszym rozwiązaniem na złapanie odpowiedniej temperatury będzie kilkuminutowy marsz czy trucht, z którego bezpośrednio przejdziemy do szybszego biegu. Sprawi to, że nasz trening będzie o wiele bardziej skuteczniejszy, a my bardziej zadowoleni.

Rozgrzewka przed bieganiem jest bardzo ważna.

Zachowaj zdrowy rozsądek

Czasem warto odpuścić. Mianowicie, niezbyt dobrym rozwiązaniem będzie bieganie przy ponad 20 stopniowym mrozie, w dodatku przy silnym, mroźnym wietrze. Taki trening za wiele nie wniesie, a może jedynie bardziej zaszkodzić. Oczywiście, możemy ciepło się ubrać i wyjść pobiegać, ale czy to ma sens? Nie lepiej kilka dni poświęcić na regenerację mięśni? A jeśli już nie możemy obejść się bez biegania, warto skorzystać z bieżni na siłowni. Zachowajmy zdrowy rozsądek. Poczekajmy na lepsze warunki. Kilka dni odpoczynku pozwolą nabrać apetytu na kolejny trening.

Nie zapominaj o suplementach diety

Zimą szczególnie ważna jest u biegaczy odporność. Nic więc złego w tym, że do naszej codziennej diety dodamy suplementy pomagające wzmocnić układ odpornościowy. Takim preparatem jest m.in. Gold-Vit C 1000 Forte zawierający w składzie znakomitej jakości, farmaceutycznie przebadaną witaminę C w doskonale przyswajalnej formie PureWay-C®. Suplementacja witaminą C nie tylko korzystnie wpływa na układ odpornościowy, ale również m.in. chroni komórki przed stresem oksydacyjnym, czy przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia.

W okresie zimowym warto również zadbać o suplementację witaminą D. Korzystnie wpływa ona nie tylko na wspomnianą odporność naszego organizmu, ale również w przypadku osób aktywnych fizycznie, pomaga w: prawidłowym funkcjonowaniu mięśni, utrzymaniu zdrowych kości i skuteczniejszym wchłanianiu oraz wykorzystywaniu wapnia i fosforu. Preparatem, który pozwoli efektywnie uzupełnić niedobór witaminy D jest Gold-Vit D3 + K2 od firmy Olimp.

Dla bardziej zaawansowanych biegaczy doskonałym wsparciem uzupełniającym dietę w cenne witaminy i minerały będzie inny produkt firmy OlimpVita-Min Multiple Sport Mega Caps. To kompleksowe zestawienie najważniejszych mikroskładników wspartych ekstraktami roślinnymi mające na celu poprawić zdolności wysiłkowe, wzmocnić przemiany metaboliczne organizmu oraz zachować zdrowie i witalność.

Biegając regularnie powinniśmy zadbać też o swoje stawy. Pomoże w tym m.in. Flex Power – suplement diety od firmy Olimp, którego skład został skomponowany, aby dbać o prawidłową produkcję kolagenu i zapewnić ochronę stawom - pomagając im zachować komfort i elastyczność.

Pamiętajmy, że wyżej wymienione suplementy nie zastąpią nam zbilansowanej diety. Są jedynie jej wartościowym dodatkiem, z którym łatwiej nam osiągnąć wyznaczony cel.
Pokaż więcej wpisów z Styczeń 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel